Woordvoerder Stéphane Bocqué van Febeg, de Federatie van de Belgische Elektriciteits- en Gasbedrijven, wijst onder meer op de hoge werkdruk bij de leveranciers, waardoor ze een achterstand hebben. Door de hoge prijzen krijgen ze bijvoorbeeld veel vragen van consumenten, er zijn faillissementen geweest waarbij de klanten moeten worden geholpen, er zijn nieuwe maatregelen ingevoerd zoals een btw-verlaging, verwarmingspremie, enzovoort. Bovendien werd er onlangs een nieuw computersysteem - gegevensuitwisselingsplatform - ingevoerd, en ook die omschakeling vergt wat aanpassingen.

VTM NIEUWS sprak van zowat 10.000 mensen, bij verschillende energieleveranciers, die op hun eindafrekening wachten, maar dat aantal kan Bocqué niet meteen bevestigen. Hij wijst er wel op dat de problemen in verhouding moeten worden bekeken tot de '8 à 9 miljoen beleveringspunten' van gas en elektriciteit.

Woordvoerder Stéphane Bocqué van Febeg, de Federatie van de Belgische Elektriciteits- en Gasbedrijven, wijst onder meer op de hoge werkdruk bij de leveranciers, waardoor ze een achterstand hebben. Door de hoge prijzen krijgen ze bijvoorbeeld veel vragen van consumenten, er zijn faillissementen geweest waarbij de klanten moeten worden geholpen, er zijn nieuwe maatregelen ingevoerd zoals een btw-verlaging, verwarmingspremie, enzovoort. Bovendien werd er onlangs een nieuw computersysteem - gegevensuitwisselingsplatform - ingevoerd, en ook die omschakeling vergt wat aanpassingen.VTM NIEUWS sprak van zowat 10.000 mensen, bij verschillende energieleveranciers, die op hun eindafrekening wachten, maar dat aantal kan Bocqué niet meteen bevestigen. Hij wijst er wel op dat de problemen in verhouding moeten worden bekeken tot de '8 à 9 miljoen beleveringspunten' van gas en elektriciteit.