Volgens Comeos zijn de fans massaal op zoek naar nieuwe tv-toestellen. Opvallend is dat ook de technologie daarbij een hoge vlucht neemt: deze keer krijgt UHD, Ultra High Definition, dat voor een nog scherper beeld zorgt, een duwtje in de rug. Ook voor curved tv - holle schermen - is de WK-fan te vinden, net als voor TV's met een extra geluidssysteem. Opvallend: gemiddeld geven we 650 euro uit aan een tv, maar net voor of tijdens een WK ligt dit bedrag 10 tot 20% hoger. Ook de zogenaamde 'tweede schermen' zijn in opmars. De populairste oplossing zijn tablets, maar ook phablets - smartphones met een groter scherm - zijn een mogelijkheid. De aankoop van nieuwe schermen (tv, tablets,...) voor het WK is goed voor een omzetstijging met 25 tot 50% in dit segment. Ook opvallend: de trend om met vrienden voetbal te kijken. Bij deze homeparty's horen vaak toebehoren als een biertap, een extra koelkast en allerlei attributen voor funcooking. Ook cd's met WK-muziek en voetbalgames doen het goed. Natuurlijk kunnen de typische WK-gadgets niet ontbreken: vlaggen, shirts, pruiken en versiering vergroten de pret. Kortom, ook voor de winkels op het thuisfront is het WK big business. (Belga)