Uit het magazine
Melanie De Vrieze

Met zijn digitale ziekteverzekering concurreert het Franse Alan met de klassieke verzekeraars. Maar de ambitie gaat verder: het groeibedrijf wil de verzekering voor werknemers heruitvinden. Daartoe haalde het onlangs nog 185 miljoen euro op. "De werkgevers beginnen in te zien dat het welzijn van hun medewerkers een gedeelde verantwoordelijkheid is", zegt Cedric De Vleeschauwer, die de Belgische tak leidt.

Trends
Uit het magazine
Patrick Claerhout

Callant Insurance & Financial Advice neemt zijn sectorgenoot DPS Verzekeringen in Antwerpen over. Het is dit jaar al de derde overname op rij in de subtop van de verzekeringsmakelaars. Die structurele trend zal nog wel even aanhouden.

De verzekeraars bundelen de krachten om fraudegevallen beter op te sporen. Ze beginnen met de autoverzekeringen, waar elk jaar naar schatting 120 tot 240 miljoen euro ten onrechte wordt uitbetaald aan fraudeurs. De gemiddelde verzekerde betaalt zo 12 tot 24 euro per jaar te veel.