"Het wordt makkelijker voor chauffeurs om te beslissen of een rit de tijd en moeite waard is", klinkt het.

Het nieuwe systeem is dit jaar in verschillende steden getest en zal de komende maanden worden uitgerold in de VS, aldus Uber in een verklaring. Volgens het Amerikaanse bedrijf is de nieuwe functie ook interessant voor de passagiers, want er zouden meer ritten voltooid zijn en de wachttijden zouden minder lang zijn.

In de nasleep van de pandemie heeft Uber het moeilijk om zijn chauffeurs opnieuw aan boord te krijgen. In mei kondigde het bedrijf aan dat het meer zou investeren in zijn chauffeurs.

"Het wordt makkelijker voor chauffeurs om te beslissen of een rit de tijd en moeite waard is", klinkt het. Het nieuwe systeem is dit jaar in verschillende steden getest en zal de komende maanden worden uitgerold in de VS, aldus Uber in een verklaring. Volgens het Amerikaanse bedrijf is de nieuwe functie ook interessant voor de passagiers, want er zouden meer ritten voltooid zijn en de wachttijden zouden minder lang zijn. In de nasleep van de pandemie heeft Uber het moeilijk om zijn chauffeurs opnieuw aan boord te krijgen. In mei kondigde het bedrijf aan dat het meer zou investeren in zijn chauffeurs.