Het claim center werkt op volle toeren en tracht de stijgende lijn van terugbetalingen aan te houden. 'Tegen mei 2020 zou meer dan 90 procent van de claims afgehandeld moeten worden. Dat vergt nog even geduld van sommige reizigers, maar uiteindelijk zorgt het Garantiefonds Reizen, een private verzekeraar opgericht en gefinancierd door de reissector, ervoor dat er geen tientallen miljoenen reissommen verloren gaan door het enorme faillissement', klinkt het in een mededeling.

Het Garantiefonds Reizen heeft er ook voor gezorgd dat 13.000 reizigers die in de dagen na het faillissement op bestemming waren, meestal op de geplande terugreisdatum huiswaarts konden keren.

Het claim center werkt op volle toeren en tracht de stijgende lijn van terugbetalingen aan te houden. 'Tegen mei 2020 zou meer dan 90 procent van de claims afgehandeld moeten worden. Dat vergt nog even geduld van sommige reizigers, maar uiteindelijk zorgt het Garantiefonds Reizen, een private verzekeraar opgericht en gefinancierd door de reissector, ervoor dat er geen tientallen miljoenen reissommen verloren gaan door het enorme faillissement', klinkt het in een mededeling.Het Garantiefonds Reizen heeft er ook voor gezorgd dat 13.000 reizigers die in de dagen na het faillissement op bestemming waren, meestal op de geplande terugreisdatum huiswaarts konden keren.