Er bestaat een gedragscode voor de sector, maar volgens Test Aankoop zijn er te veel mazen in het net. Er zijn onder meer klachten over fitnessclus die een opzegging weigeren, onrechtmatig stilzwijgend het contract verlengen of de voorwaarden wijzigen.

Uit de analyse van een tiental contracten blijkt volgens Test Aankoop dat de aanbieders van fitnessabonnementen vaak mooie beloftes doen bij het afsluiten van een contract, maar dat de informatie onduidelijk is en dat tal van clausules problematisch blijven.

Test Aankoop wil dan ook dat minister van Economie en Consumenten Nathalie Muylle (CD&V) strenger optreedt. Er zijn te weinig controles en te weinig sancties, vindt de consumentenorganisatie.

Er bestaat een gedragscode voor de sector, maar volgens Test Aankoop zijn er te veel mazen in het net. Er zijn onder meer klachten over fitnessclus die een opzegging weigeren, onrechtmatig stilzwijgend het contract verlengen of de voorwaarden wijzigen.Uit de analyse van een tiental contracten blijkt volgens Test Aankoop dat de aanbieders van fitnessabonnementen vaak mooie beloftes doen bij het afsluiten van een contract, maar dat de informatie onduidelijk is en dat tal van clausules problematisch blijven.Test Aankoop wil dan ook dat minister van Economie en Consumenten Nathalie Muylle (CD&V) strenger optreedt. Er zijn te weinig controles en te weinig sancties, vindt de consumentenorganisatie.