Infrabel lanceerde de internet-toepassing RailTime in 2009. Ze liet reizigers toe om heel gedetailleerde en heel actuele informatie op te zoeken over de dienstregelingen, inclusief vertragingen en afgelastingen. Het werd een schot in de roos. De website www.railtime.be telt nu dagelijks zo'n 70.000 bezoekers. De piek zit tussen 15u en 17u, als veel pendelaars hun terugreis controleren. De website kreeg ook een aantal afgeleiden. Zo zijn er toepassingen op smartphone en tablet, die intussen ook al 28.000 keer per dag worden gebruikt. Ook een telefonische dienstverlening werd toegevoegd. Die laatste wordt nu herleid. Tussen 7u en 21.30u worden de telefonische oproepen naar RailTime automatisch doorverbonden naar het contact center van de NMBS. De spoorwegmaatschappij zegt hiermee 85 procent van de oproepen te kunnen opvangen. Maar buiten die uren zullen de reizigers naar alternatieven moeten uitkijken. De aanpassing is een gevolg van de reorganisatie van de spoorwegmaatschappijen. Door de herschikking werd RailTime op 1 januari immers overgeheveld van Infrabel naar de NMBS. (Belga)