Het leven van een miljonair is ook niet al rozengeur en maneschijn. Ook zij hebben kopzorgen. De helft heeft bijvoorbeeld het gevoel dat ze ter plaatse blijven trappelen. Velen van hen focussen dan nog meer op hun carrière, en laten hun gezinsleven helemaal links liggen.

5 jaar te leven

Financiële zekerheid is voor twee op de drie ondervraagden de drijfveer om rijkdom te vergaren. Slechts de superrijken (zij die meer dan 5 miljoen dollar bezitten) hebben het gevoel dat zij daarin geslaagd zijn.

63 procent van de miljonairs die minder dan 5 miljoen dollar bezitten is bang dat één misstap, verlies van een job of een beurscrash, het einde betekent van hun comfortabele levensstijl. Voor 34 procent zou dat effectief het geval zijn.

Mochten de miljonairs weten dat ze nog maar vijf jaar te leven hebben, dan zou 83 procent zijn leven drastisch veranderen: meer tijd doorbrengen met hun familie en rondtrekken. 3 procent zou nog harder werken om zeker te zijn dat zijn familie niets te kort komt.

Verwende kinderen

Twee op de drie miljonairs vrezen dat hun kinderen luxezaken vanzelfsprekend vinden. Meer dan de helft (54%) is ervan overtuigd dat het nageslacht niet beseft welke opofferingen ze hebben gedaan. 'We vrezen dat onze kinderen niet alle kansen ten volle benutten en dat ze een onstabiele carrière zullen hebben', zegt bijna de helft van de ondervraagden.

Ook al willen de miljonairs het beste voor de kinderen, toch heeft 64 procent het gevoel dat zijn gezin plaats moet maken voor zijn carrière.

Druk op millennials

Millennials zijn zich meer bewust van hun rijkdom. Zij vergelijken zich vaak met andere miljonairs. Door de opkomst van de sociale media, die hen confronteren met de rijkdom van anderen, voelen zij de druk toenemen om zich te bewijzen. Miljonairs geboren tijdens de Tweede Wereldoorlog ervaren dan weer de minste druk.

48 procent van de millennials heeft wel het gevoel dat 'ze het gemaakt hebben.' Dat percentage zakt naarmate de leeftijd toeneemt. Zo heeft slechts 27 procent van de oudsten het gevoel dat ze staan waar ze willen staan. Bij de babyboomers is dat 36 procent. (NS)

Het leven van een miljonair is ook niet al rozengeur en maneschijn. Ook zij hebben kopzorgen. De helft heeft bijvoorbeeld het gevoel dat ze ter plaatse blijven trappelen. Velen van hen focussen dan nog meer op hun carrière, en laten hun gezinsleven helemaal links liggen. Financiële zekerheid is voor twee op de drie ondervraagden de drijfveer om rijkdom te vergaren. Slechts de superrijken (zij die meer dan 5 miljoen dollar bezitten) hebben het gevoel dat zij daarin geslaagd zijn. 63 procent van de miljonairs die minder dan 5 miljoen dollar bezitten is bang dat één misstap, verlies van een job of een beurscrash, het einde betekent van hun comfortabele levensstijl. Voor 34 procent zou dat effectief het geval zijn. Mochten de miljonairs weten dat ze nog maar vijf jaar te leven hebben, dan zou 83 procent zijn leven drastisch veranderen: meer tijd doorbrengen met hun familie en rondtrekken. 3 procent zou nog harder werken om zeker te zijn dat zijn familie niets te kort komt. Twee op de drie miljonairs vrezen dat hun kinderen luxezaken vanzelfsprekend vinden. Meer dan de helft (54%) is ervan overtuigd dat het nageslacht niet beseft welke opofferingen ze hebben gedaan. 'We vrezen dat onze kinderen niet alle kansen ten volle benutten en dat ze een onstabiele carrière zullen hebben', zegt bijna de helft van de ondervraagden. Ook al willen de miljonairs het beste voor de kinderen, toch heeft 64 procent het gevoel dat zijn gezin plaats moet maken voor zijn carrière. Millennials zijn zich meer bewust van hun rijkdom. Zij vergelijken zich vaak met andere miljonairs. Door de opkomst van de sociale media, die hen confronteren met de rijkdom van anderen, voelen zij de druk toenemen om zich te bewijzen. Miljonairs geboren tijdens de Tweede Wereldoorlog ervaren dan weer de minste druk. 48 procent van de millennials heeft wel het gevoel dat 'ze het gemaakt hebben.' Dat percentage zakt naarmate de leeftijd toeneemt. Zo heeft slechts 27 procent van de oudsten het gevoel dat ze staan waar ze willen staan. Bij de babyboomers is dat 36 procent. (NS)