'FatBooth' van PiVi & Co

De applicatie van de Franse ontwikkelaar PiVi & Co biedt een antwoord op de levensvraag waar 'talloze' mensen mee zitten: hoe zou ik er uitzien als ik meer woog? De app bewerkt namelijk een profielfoto door er een aantal kilo's aan toe te voegen.

De verschillende applicatiemarkten bieden de toepassing gratis aan, vroeger moest je 99 cent neertellen. Tot nu toe ging Fatbooth meer dan 35 miljoen keer over de digitale toonbank. Dat is goed voor een omzet van maar liefst 21 miljoen euro.

Ondertussen heeft PiVi & Co onder andere de volgende apps, waarvan de namen weinig aan de verbeelding over laten, op de digitale markt losgelaten: BaldBooth, AgingBooth en UglyBooth.

'Akinator' van Elokence

Franse ontwikkelaars hebben als het ware een zwak voor ludieke applicaties, want ook Akinator zag het levenslicht bij onze zuiderbuur. De toepassing probeert aan de hand van vijf vragen te voorspellen aan welke beroemdheid je denkt.

Voor 1,79 euro kan je Akinator toevoegen aan je applicatieverzameling. Meer dan 30 miljoen gebruikers zijn je alleszins al voorgegaan. De populariteit van de de app heeft de ontwikkelaar tot nu toe 40 miljoen euro opgeleverd.

'Hipstamatic' van Hipstamatic

Zoals de naam van de applicatie al doet vermoeden, steekt het je foto's in een retrojasje. Meer doet de toepassing niet maar het bracht de gelijknamige ontwikkelaar, met meer dan 5 miljoen downloads, al 8,8 miljoen euro op.

'Clear' van RealMac Software

Clear is zowaar de meest simplistische applicatie die ooit het levenslicht zag. Via de toepassing kan je een to-dolijstje opstellen en al je taken aanvinken als je ze achter de kiezen hebt.

De eenvoud van de applicatie moet blijkbaar in de smaak gevallen zijn van de gemiddelde smartphonegebruiker want Clear is tot nu toe meer dan 750.000 keer gedownload. Dankzij de advertentieopbrengsten ziet de ontwikkelaar een bedrag van ongeveer 1,3 miljoen euro prijken op zijn bankrekening.