De Belgische consument deed voor 2,1 miljard euro ruim 20 miljoen aankopen. Dat blijkt de BeCommerce Market Monitor, een onderzoek in opdracht van BeCommerce, de Belgische vereniging van bedrijven actief in de e-commerce, met steun van PostNL, Google en Worldline.

De online markt is daarmee goed voor 14 procent van alle bestedingen in België in het eerste kwartaal. Volgens BeCommerce is de Belgische e-commerce goed op weg om in 2015 de kaap van de 7 miljard euro te ronden.

Toegenomen vertrouwen online winkelen

"Het actieve gebruik van internet voor allerlei doeleinden, het groeiende online aanbod en het toegenomen vertrouwen in het winkelen op het internet, resulteren in meer en meer Belgen die het online winkelen willen ontdekken", zegt BeCommerce. Het is de eerste keer dat de BeCommerce Market Monitor wordt gepubliceerd. Het is de bedoeling om dat voortaan ieder kwartaal te doen.

Van alle verkochte diensten in het eerste kwartaal in België - vliegtuigtickets en accomodatie bijvoorbeeld - is zestig procent online aangekocht. Van alle verkochte producten is slechts vijf procent online aangekocht. (Belga/NS)