Adrien Kirschfink (Accenture): 'Relatie tussen bank en klant is geen gelukkig huwelijk'

24/10/18 om 21:00 - Bijgewerkt op 06/11/18 om 13:51
Uit Trends van 25/10/18

Klanten blijven meer uit gewoonte bij hun bank dan uit overtuiging. 'Het is een liefdeloos huwelijk', zegt Adrien Kirschfink van Accenture. Hij vindt dat financiële instellingen blijk moeten geven van een grotere emotionele betrokkenheid.

Tien jaar na de grote crisis van 2008 hebben de meeste banken hun financiële weerbaarheid hersteld. Maar de relatie met de klant blijft problematisch. Het vertrouwen van het cliënteel hebben ze in veel gevallen niet herwonnen. Uit het World Retail Banking-rapport van Capgemini blijkt dat wereldwijd amper de helft van de klanten tevreden is over de dienstverlening.
...

Verder lezen?

Lees elke maand gratis 3 artikelen

Ik registreer mij Ik ben al geregistreerd
of

Trends-abonnees hebben onbeperkt toegang tot alle artikelen van Trends

Ik neem een abonnement Ik ben al abonnee

Onze partners