1. Ze zijn egoïstisch

Afgaande op de talloze selfies die millennials de wereld insturen via sociale media, zeggen veel mensen dat ze een narcistische en egoïstische generatie zijn.

Toch is het tegendeel waar: volgens een analyse van het onderzoeksbureau Nielsen Company heeft drie vierde van de millennials in 2011 een schenking gedaan aan een goed doel of een vzw. Daarenboven vindt 63 procent van de millennials het vanzelfsprekend om zorg te dragen voor de ouderen. Slechts 55 procent van boomers deelt hetzelfde sentiment.

2. Hun persoonlijke financiën kan hen gestolen worden

Uit een onderzoek van de Amerikaanse bank Wells Fargo blijkt dat schulden hebben de grootste financiële zorg is bij 54 procent van de Y-generatie. Volgens een andere studie 'de Fidelity Study' maakt 39 procent zich zorgen over de financiële toekomst.

In tegenstelling tot wat veel mensen denken zit deze generatie niet mijn haar hoofd in de wolken, maar is ze zich zeer bewust van haar financiële situatie.

3. Ze geven onverantwoord geld uit

Millennials springen zeer bewust om met hun financiën. Volgens het onderzoek van Nielsen Company spendeert generatie Y 31 procent van haar budget aan koopjes.

Het financiële verantwoordelijkheidsgevoel vertaalt zich ook naar het applicatiegebruik van de millennials. De 20 populairste apps gebruikt door de Y-generatie zijn ofwel gefocust op detailhandel of op kortingen.

4. Ze zijn voortdurend blut

De meeste millennials hebben genoten van een goede opleidingen en kunnen daardoor een beroep doen op een betrouwbaar inkomen. Juist omdat ze spaarzaam omspringen met hun budget zijn ze bijna nooit blut.

5. Ze hebben onrealistische verwachtingen

De millennials zijn er zich van bewust dat ze er langer zullen moeten over doen om hetzelfde te bereiken als hun ouders. Toch blijven ze optimistisch.

67 procent van de millennials is er van overtuigd dat ze later een betere levensstandaard zullen hebben dan hun ouders, volgens het onderzoek van Wells Fargo. (NS)

Afgaande op de talloze selfies die millennials de wereld insturen via sociale media, zeggen veel mensen dat ze een narcistische en egoïstische generatie zijn. Toch is het tegendeel waar: volgens een analyse van het onderzoeksbureau Nielsen Company heeft drie vierde van de millennials in 2011 een schenking gedaan aan een goed doel of een vzw. Daarenboven vindt 63 procent van de millennials het vanzelfsprekend om zorg te dragen voor de ouderen. Slechts 55 procent van boomers deelt hetzelfde sentiment.In tegenstelling tot wat veel mensen denken zit deze generatie niet mijn haar hoofd in de wolken, maar is ze zich zeer bewust van haar financiële situatie. Millennials springen zeer bewust om met hun financiën. Volgens het onderzoek van Nielsen Company spendeert generatie Y 31 procent van haar budget aan koopjes. Het financiële verantwoordelijkheidsgevoel vertaalt zich ook naar het applicatiegebruik van de millennials. De 20 populairste apps gebruikt door de Y-generatie zijn ofwel gefocust op detailhandel of op kortingen. De millennials zijn er zich van bewust dat ze er langer zullen moeten over doen om hetzelfde te bereiken als hun ouders. Toch blijven ze optimistisch. 67 procent van de millennials is er van overtuigd dat ze later een betere levensstandaard zullen hebben dan hun ouders, volgens het onderzoek van Wells Fargo. (NS)