De initiatiefnemers kunnen alvast tevreden terugblikken op de eindejaarsactie, die liep van 9 december 2013 tot 24 januari 2014. Gedurende die tijd werden in kantoren en bedrijfspanden van de bankengroep muntjes van 1, 2 en 5 cent verzameld. Dit jaar deden ook basisscholen mee. Deze derde editie vulde 2.350 muntzakken, goed voor 116.283 euro aan giften. Een warme maaltijd kost gemiddeld 3 euro, wat betekent dat de Voedselbanken van België meer dan 38.500 maaltijden verdelen. Vorig jaar zamelde de actie 93.000 euro in, of 31.000 maaltijden. De drie edities samen leverden 84.000 warme maaltijden op. BNP Paribas Fortis Foundation stort bovenop het ingezamelde bedrag een bijkomende 15.000 euro aan de Voedselbanken. De private stichting van BNP Paribas Fortis biedt voor elke 'check-in' op het geolocalisatienetwerk foursquare, ook een extra maaltijd aan, met een maximum van 5.000. Het resultaat van 9.500 'check-ins' overtrof de doelstellingen ruim. In België wordt 95% van de muntstukken van 1 en 2 cent niet gebruikt, wat de initiatiefnemers ertoe aanzette net deze muntjes te gebruiken voor een liefdadige inzamelingsactie. "Nu er sprake is van een nakende verdwijning van deze muntjes, willen de BNP Paribas Fortis Foundation en de Belgische Federatie van Voedselbanken graag meehelpen aan de inzameling van de munten van 1 en 2 eurocent," klinkt het in een persbericht. (Belga)

De initiatiefnemers kunnen alvast tevreden terugblikken op de eindejaarsactie, die liep van 9 december 2013 tot 24 januari 2014. Gedurende die tijd werden in kantoren en bedrijfspanden van de bankengroep muntjes van 1, 2 en 5 cent verzameld. Dit jaar deden ook basisscholen mee. Deze derde editie vulde 2.350 muntzakken, goed voor 116.283 euro aan giften. Een warme maaltijd kost gemiddeld 3 euro, wat betekent dat de Voedselbanken van België meer dan 38.500 maaltijden verdelen. Vorig jaar zamelde de actie 93.000 euro in, of 31.000 maaltijden. De drie edities samen leverden 84.000 warme maaltijden op. BNP Paribas Fortis Foundation stort bovenop het ingezamelde bedrag een bijkomende 15.000 euro aan de Voedselbanken. De private stichting van BNP Paribas Fortis biedt voor elke 'check-in' op het geolocalisatienetwerk foursquare, ook een extra maaltijd aan, met een maximum van 5.000. Het resultaat van 9.500 'check-ins' overtrof de doelstellingen ruim. In België wordt 95% van de muntstukken van 1 en 2 cent niet gebruikt, wat de initiatiefnemers ertoe aanzette net deze muntjes te gebruiken voor een liefdadige inzamelingsactie. "Nu er sprake is van een nakende verdwijning van deze muntjes, willen de BNP Paribas Fortis Foundation en de Belgische Federatie van Voedselbanken graag meehelpen aan de inzameling van de munten van 1 en 2 eurocent," klinkt het in een persbericht. (Belga)