In het vierde kwartaal van 2013 steeg de omzet van Facebook tot 2.59 miljard dollar, 63% meer dan het jaar tevoren. Op jaarbasis draaide Facebook een omzet van 7.87 miljard dollar, goed voor een stijging van 55%. De nettowinst per aandeel tikte de 31 dollarcent aan, geen slecht resultaat, rekening houdend met de turbulente koerswijziging die het aandeel sinds zijn lancering doormaakte. Alles bij elkaar komen de jaarcijfers hoger uit dan de verwachtingen van analisten. Zij raamden de omzet in het vierde kwartaal op 'slechts' 2,4 miljard dollar en de nettowinst per aandeel op 27 dollarcent. Fundament onder de positieve cijfers zijn de gestegen inkomsten uit reclame via mobiele toestellen. Die haalden de afgelopen maanden voor het eerst de reclame-inkomsten via de klassieke dektop/laptop in. Mobiele reclame is voor socialemediatoepassingen interessanter, aangezien de locatiegebonden advertenties duurder aan de man gebracht kunnen worden. Dat de analisten de Facebookcijfers zo laag inschatten, heeft volgens het tijdschrift Business Insider ook te maken met het feit dat niet alle analisten een even goed beeld hebben van de werking van dergelijke toepassingen. Met de regelmaat van de klok verschijnen studies die een leegloop van het platform aankondigen, en dus het einde van de dolle jaren voor Facebook. Maar op basis van deze cijfers valt alleszins nog niets te merken van een eventuele neergang. (Belga)

In het vierde kwartaal van 2013 steeg de omzet van Facebook tot 2.59 miljard dollar, 63% meer dan het jaar tevoren. Op jaarbasis draaide Facebook een omzet van 7.87 miljard dollar, goed voor een stijging van 55%. De nettowinst per aandeel tikte de 31 dollarcent aan, geen slecht resultaat, rekening houdend met de turbulente koerswijziging die het aandeel sinds zijn lancering doormaakte. Alles bij elkaar komen de jaarcijfers hoger uit dan de verwachtingen van analisten. Zij raamden de omzet in het vierde kwartaal op 'slechts' 2,4 miljard dollar en de nettowinst per aandeel op 27 dollarcent. Fundament onder de positieve cijfers zijn de gestegen inkomsten uit reclame via mobiele toestellen. Die haalden de afgelopen maanden voor het eerst de reclame-inkomsten via de klassieke dektop/laptop in. Mobiele reclame is voor socialemediatoepassingen interessanter, aangezien de locatiegebonden advertenties duurder aan de man gebracht kunnen worden. Dat de analisten de Facebookcijfers zo laag inschatten, heeft volgens het tijdschrift Business Insider ook te maken met het feit dat niet alle analisten een even goed beeld hebben van de werking van dergelijke toepassingen. Met de regelmaat van de klok verschijnen studies die een leegloop van het platform aankondigen, en dus het einde van de dolle jaren voor Facebook. Maar op basis van deze cijfers valt alleszins nog niets te merken van een eventuele neergang. (Belga)