Op 1 juli treedt een nieuwe Europese wetgeving in voege voor aankopen buiten de EU (met inbegrip van het Verenigd Koninkrijk). Dat heeft vooral een impact op bestellingen met een waarde tot 22 euro. Concreet betekent dit dat op alle aankopen bij buitenlandse webwinkels die zich buiten de EU bevinden en die vanaf 1 juli in België worden geleverd, btw en mogelijk invoerkosten worden aangerekend.

Om tegemoet te komen aan deze nieuwe noden die daarmee gepaard gaan, introduceerde bpost de nieuwe betaalmogelijkheid. Deze betaalwijze is volgens bpost 'veiliger en eenvoudiger voor zowel de klant, als voor de postbode'. De ontvanger moet niet meer op het laatste moment naar geld of een bankkaart zoeken en krijgt, na betaling, het pakje geleverd volgens zijn/haar leveringsvoorkeuren. Bovendien kan de klant alle details nagaan via de app of Track & Trace.

Voor de postbode wordt het volgens bpost veiliger omdat hij niet meer met het geld moet rondrijden en efficiënter kan werken. 'Ook zal de postbode minder vragen krijgen en meer tevreden klanten kunnen bedienen', luidt het.

Op 1 juli treedt een nieuwe Europese wetgeving in voege voor aankopen buiten de EU (met inbegrip van het Verenigd Koninkrijk). Dat heeft vooral een impact op bestellingen met een waarde tot 22 euro. Concreet betekent dit dat op alle aankopen bij buitenlandse webwinkels die zich buiten de EU bevinden en die vanaf 1 juli in België worden geleverd, btw en mogelijk invoerkosten worden aangerekend.Om tegemoet te komen aan deze nieuwe noden die daarmee gepaard gaan, introduceerde bpost de nieuwe betaalmogelijkheid. Deze betaalwijze is volgens bpost 'veiliger en eenvoudiger voor zowel de klant, als voor de postbode'. De ontvanger moet niet meer op het laatste moment naar geld of een bankkaart zoeken en krijgt, na betaling, het pakje geleverd volgens zijn/haar leveringsvoorkeuren. Bovendien kan de klant alle details nagaan via de app of Track & Trace.Voor de postbode wordt het volgens bpost veiliger omdat hij niet meer met het geld moet rondrijden en efficiënter kan werken. 'Ook zal de postbode minder vragen krijgen en meer tevreden klanten kunnen bedienen', luidt het.