Voor de modeketens was het afgelopen koopjesseizoen er een om snel te vergeten, aangezien de resultaten tegenvielen. De omzetdaling heeft verschillende oorzaken. Het mooie weer in juni zorgde ervoor dat veel mensen al voor de start van de solden op zoek gingen naar typische zomerstuks. Veel handelaars boden bovendien korting bij aankoop van meerdere stuks, zogenaamde koppelverkoop, waardoor klanten het gevoel kregen dat de solden al begonnen waren. Tijdens de solden zelf speelde vooral het weer de handelaars parten: ofwel regende het te fel, ofwel was het te warm om te gaan shoppen. Niettemin zijn er ook enkele positieve effecten te noteren: de nieuwe collectie verkocht goed, blijkens de rondvraag. Het slechte weer zorgde er dan weer voor dat shoppingcentra meer volk over de vloer kregen. Ook de online verkoop steeg licht (+ 2%), maar dat woog helaas niet op tegen de algemene omzetdaling. Koopjesjagers hebben nog tot donderdag de tijd om met fikse korting te gaan shoppen. Door de mindere verkoop hebben de meeste winkels immers nog een ruim aanbod aan afgeprijsde artikelen. (Belga)

Voor de modeketens was het afgelopen koopjesseizoen er een om snel te vergeten, aangezien de resultaten tegenvielen. De omzetdaling heeft verschillende oorzaken. Het mooie weer in juni zorgde ervoor dat veel mensen al voor de start van de solden op zoek gingen naar typische zomerstuks. Veel handelaars boden bovendien korting bij aankoop van meerdere stuks, zogenaamde koppelverkoop, waardoor klanten het gevoel kregen dat de solden al begonnen waren. Tijdens de solden zelf speelde vooral het weer de handelaars parten: ofwel regende het te fel, ofwel was het te warm om te gaan shoppen. Niettemin zijn er ook enkele positieve effecten te noteren: de nieuwe collectie verkocht goed, blijkens de rondvraag. Het slechte weer zorgde er dan weer voor dat shoppingcentra meer volk over de vloer kregen. Ook de online verkoop steeg licht (+ 2%), maar dat woog helaas niet op tegen de algemene omzetdaling. Koopjesjagers hebben nog tot donderdag de tijd om met fikse korting te gaan shoppen. Door de mindere verkoop hebben de meeste winkels immers nog een ruim aanbod aan afgeprijsde artikelen. (Belga)