"Vandaag is woonwerkvervoer een zeer on-transparant kluwen. Dat benadeelt mensen die voor alternatieven kiezen voor de auto," klinkt het in een reactie aan Moneytalk. De partij becijferde dat de Belg meer dan andere Europeanen aan zijn auto verknocht blijft. "Door het systeem van bedrijfswagens een Belg gemiddeld 15% meer de wagen gebruikt dan een andere Europeaan, 25% zelfs meer dan een Nederlander. Dat zorgt alleen maar voor meer files en meer luchtvervuiling met alle nadelige gevolgen voor de gezondheid van dien." Groen ziet het grote aantal bedrijfswagens als een symptoom van de hoge loonlasten in ons land. Door een loonlastenverlaging zou de noodzaak van dergelijke extralegale voordelen verdwijnen. Volgens de Groenen betekent dat niet dat de werknemers moeten inleveren. " Iemand met een bedrijfswagen die daarmee onbeperkt kan doen wat hij wil, zal misschien wel wat moeten inboeten, maar misschien had zijn vrouw geen extra's en zij zal dus aanzienlijk meer krijgen. Reken daar bij dat die persoon dankzij de lagere loonlasten ook op iets extra kan rekenen." "Dit is geen voorstel waarmee we werknemers iets willen afnemen," gaat Jooris verder. "Wij gaan voor een rechtvaardige verschuiving .Iedere werknemer zal nu evenveel krijgen en het systeem wordt eenvoudiger. Dit kost de overheid geen geld, we hanteren een andere verdeling." Eerder toonden ook minister Hilde Crevits (CD&V) en werkgeversorganisatie VOKA interesse in het onderzoeken van het mobiliteitsbudget. In Nederland, Frankrijk en Zweden wordt momenteel al met het systeem geëxperimenteerd. (Belga)

"Vandaag is woonwerkvervoer een zeer on-transparant kluwen. Dat benadeelt mensen die voor alternatieven kiezen voor de auto," klinkt het in een reactie aan Moneytalk. De partij becijferde dat de Belg meer dan andere Europeanen aan zijn auto verknocht blijft. "Door het systeem van bedrijfswagens een Belg gemiddeld 15% meer de wagen gebruikt dan een andere Europeaan, 25% zelfs meer dan een Nederlander. Dat zorgt alleen maar voor meer files en meer luchtvervuiling met alle nadelige gevolgen voor de gezondheid van dien." Groen ziet het grote aantal bedrijfswagens als een symptoom van de hoge loonlasten in ons land. Door een loonlastenverlaging zou de noodzaak van dergelijke extralegale voordelen verdwijnen. Volgens de Groenen betekent dat niet dat de werknemers moeten inleveren. " Iemand met een bedrijfswagen die daarmee onbeperkt kan doen wat hij wil, zal misschien wel wat moeten inboeten, maar misschien had zijn vrouw geen extra's en zij zal dus aanzienlijk meer krijgen. Reken daar bij dat die persoon dankzij de lagere loonlasten ook op iets extra kan rekenen." "Dit is geen voorstel waarmee we werknemers iets willen afnemen," gaat Jooris verder. "Wij gaan voor een rechtvaardige verschuiving .Iedere werknemer zal nu evenveel krijgen en het systeem wordt eenvoudiger. Dit kost de overheid geen geld, we hanteren een andere verdeling." Eerder toonden ook minister Hilde Crevits (CD&V) en werkgeversorganisatie VOKA interesse in het onderzoeken van het mobiliteitsbudget. In Nederland, Frankrijk en Zweden wordt momenteel al met het systeem geëxperimenteerd. (Belga)