"UGLY" is de naam die het Antwerpse vastgoedkantoor Gillis geeft aan zijn verkoopsaanpak. De opzet is simpel. Volgens vastgoedmakelaar Philippe Gillis slagen veel potentiële kopers er niet in om voorbij de huidige staat van het huis te kijken. Solide panden, die echter te kampen hebben met een uitgeleefd interieur of onafgewerkte details wachten zo soms meer dan een jaar op een koper. Dat doet de koper volgens Gillis al te snel uitwijken naar afgewerkte, maar vaak te hoog geprijsde panden. Het komt er voor de verkoper dus op neer om zijn pand van zijn beste kant te laten zien. Daartoe schakelt het Antwerpse vastgoedbedrijf de hulp in van een interieurstilist, een fotograaf en een copywriter. Structurele ingrepen worden niet doorgevoerd, maar de toevoeging van enkele huiselijke elementen of het herschikken van de beschikbare meubelen maakt vaak het verschil. Het pand wordt vervolgens geadverteerd met professionele foto's en een tekstreportage. Het resultaat zou volgens Gillis 'zo uit een lifestylemagazine kunnen komen.' Bedoeling is immers dat de advertenties ook hun weg vinden naar drukke sociale media, zoals Facebook en Twitter. Volgens de initiatiefnemers vinden panden die de UGLY-aanpak kregen, binnen de maand al een koper. (Belga)

"UGLY" is de naam die het Antwerpse vastgoedkantoor Gillis geeft aan zijn verkoopsaanpak. De opzet is simpel. Volgens vastgoedmakelaar Philippe Gillis slagen veel potentiële kopers er niet in om voorbij de huidige staat van het huis te kijken. Solide panden, die echter te kampen hebben met een uitgeleefd interieur of onafgewerkte details wachten zo soms meer dan een jaar op een koper. Dat doet de koper volgens Gillis al te snel uitwijken naar afgewerkte, maar vaak te hoog geprijsde panden. Het komt er voor de verkoper dus op neer om zijn pand van zijn beste kant te laten zien. Daartoe schakelt het Antwerpse vastgoedbedrijf de hulp in van een interieurstilist, een fotograaf en een copywriter. Structurele ingrepen worden niet doorgevoerd, maar de toevoeging van enkele huiselijke elementen of het herschikken van de beschikbare meubelen maakt vaak het verschil. Het pand wordt vervolgens geadverteerd met professionele foto's en een tekstreportage. Het resultaat zou volgens Gillis 'zo uit een lifestylemagazine kunnen komen.' Bedoeling is immers dat de advertenties ook hun weg vinden naar drukke sociale media, zoals Facebook en Twitter. Volgens de initiatiefnemers vinden panden die de UGLY-aanpak kregen, binnen de maand al een koper. (Belga)