Sommige kopers willen de iMacs niet terugsturen, omdat ze al zijn geleverd en de koopovereenkomst in hun ogen definitief is. Juridisch adviesbureau Aliter Melius staat een aantal van hen bij. In e-mails die het Nederlandse persagentschap ANP heeft gezien, staat dat MediaMarkt minstens in één geval een incassobureau wil inschakelen.

'Op twee handen te tellen'

Mediamarkt laat in een reactie weten dat het aantal iMacs dat met de foute prijs is verkocht 'op twee handen te tellen is'. 'Zodra we erachter kwamen dat de prijs niet klopte, hebben we contact gezocht met de kopers. Met bijna iedereen konden we tot een oplossing komen want ook de klanten begrepen dat dit te mooi was om waar te zijn', aldus een woordvoerder van de winkelketen.

Leen Bakker hoefde niet te leveren

In 2017 hoefde de keten Leen Bakker een hoogslaper die per ongeluk op de website voor 24 euro werd aangeboden, niet voor die prijs te leveren. De hoogslaper, die normaal gesproken 319 euro moest kosten, werd door een fout met meer dan 90 procent korting aangeboden. Leen Bakker annuleerde al die orders.

Sommige klanten die daardoor naast een goedkope hoogslaper grepen, stapten naar de rechter. Die vond dat de klanten er redelijkerwijs niet vanuit mochten gaan dat de getoonde prijs de juiste was. Daarom moest Leen Bakker de bedden niet alsnog voor 24 euro leveren, zoals de 'gedupeerden' hadden geëist.

Sommige kopers willen de iMacs niet terugsturen, omdat ze al zijn geleverd en de koopovereenkomst in hun ogen definitief is. Juridisch adviesbureau Aliter Melius staat een aantal van hen bij. In e-mails die het Nederlandse persagentschap ANP heeft gezien, staat dat MediaMarkt minstens in één geval een incassobureau wil inschakelen. Mediamarkt laat in een reactie weten dat het aantal iMacs dat met de foute prijs is verkocht 'op twee handen te tellen is'. 'Zodra we erachter kwamen dat de prijs niet klopte, hebben we contact gezocht met de kopers. Met bijna iedereen konden we tot een oplossing komen want ook de klanten begrepen dat dit te mooi was om waar te zijn', aldus een woordvoerder van de winkelketen. In 2017 hoefde de keten Leen Bakker een hoogslaper die per ongeluk op de website voor 24 euro werd aangeboden, niet voor die prijs te leveren. De hoogslaper, die normaal gesproken 319 euro moest kosten, werd door een fout met meer dan 90 procent korting aangeboden. Leen Bakker annuleerde al die orders. Sommige klanten die daardoor naast een goedkope hoogslaper grepen, stapten naar de rechter. Die vond dat de klanten er redelijkerwijs niet vanuit mochten gaan dat de getoonde prijs de juiste was. Daarom moest Leen Bakker de bedden niet alsnog voor 24 euro leveren, zoals de 'gedupeerden' hadden geëist.