We hebben het allemaal wel eens meegemaakt. Het kerstgeschenk dat je schoonmoeder je gaf, is nu niet meteen waar je op zat te wachten. In plaats van het nutteloze kleinood in een lade op te bergen, bieden steeds meer Belgen het aan op de tweedehandsmarkt. Uit een onderzek van Troc.com blijkt dat vorig jaar een kleine 30 procent van de mensen die een fout cadeau kregen, de intentie had het door te verkopen. Dat gebeurt in zowat driekwart van de gevallen via het internet, maar ook rommelmarkten en depotverkoopwinkels winnen aan populariteit. "De winkels winnen aan populariteit omdat de mensen meteen geld willen voor hun producten, terwijl ze via het internet langer moeten wachten", verklaart Pierre Boseret, algemeen directeur van Troc.com Benelux in de krant De Standaard. Mensen komen vooral bij Troc.com terecht voor boeken en cd's, maar ook decoratieartikelen zijn populair. Volgens Chantal Heymans, algemeen directeur van Cash Converters, willen mensen vooral hun niet gebruikte gsm's, dvd's, videospelletjes, fototoestellen, horloges of elektronisch huishoudgereedschap tegen de beste prijs doorverkopen. Boseret van Troc.com voegt daar nog aan toe dat na de dure feestdagen velen nog geld willen verdienen aan de foute cadeau's die ze onder de kerstboom vonden. Ze hebben ook almaar minder complexen om die foute cadeau's weer van de hand te doen. (JDH)

We hebben het allemaal wel eens meegemaakt. Het kerstgeschenk dat je schoonmoeder je gaf, is nu niet meteen waar je op zat te wachten. In plaats van het nutteloze kleinood in een lade op te bergen, bieden steeds meer Belgen het aan op de tweedehandsmarkt. Uit een onderzek van Troc.com blijkt dat vorig jaar een kleine 30 procent van de mensen die een fout cadeau kregen, de intentie had het door te verkopen. Dat gebeurt in zowat driekwart van de gevallen via het internet, maar ook rommelmarkten en depotverkoopwinkels winnen aan populariteit. "De winkels winnen aan populariteit omdat de mensen meteen geld willen voor hun producten, terwijl ze via het internet langer moeten wachten", verklaart Pierre Boseret, algemeen directeur van Troc.com Benelux in de krant De Standaard. Mensen komen vooral bij Troc.com terecht voor boeken en cd's, maar ook decoratieartikelen zijn populair. Volgens Chantal Heymans, algemeen directeur van Cash Converters, willen mensen vooral hun niet gebruikte gsm's, dvd's, videospelletjes, fototoestellen, horloges of elektronisch huishoudgereedschap tegen de beste prijs doorverkopen. Boseret van Troc.com voegt daar nog aan toe dat na de dure feestdagen velen nog geld willen verdienen aan de foute cadeau's die ze onder de kerstboom vonden. Ze hebben ook almaar minder complexen om die foute cadeau's weer van de hand te doen. (JDH)