In 2013 hielp het Ecc 23 % meer consumenten dan in 2012. In de afgelopen jaren steeg het aantal vragen en klachten voortdurend: van 4.406 in 2011 naar 5.733 in 2012 en 7.053 in 2013, goed voor een stijging van meer dan 60 % in 2 jaar. De meest voorkomende klachten komen van consumenten die problemen hebben met hun touroperator of luchtvaartmaatschappij, met aanlokkelijke aanbiedingen op het internet die geleverd werden met een gepeperde rekening en met de doorverkoop van concerttickets. Van alle contracten die aan de basis lagen van de consumentenvragen die ECC België ontving, gebeurde 73 % via het internet. Er wordt steeds op zoek gegaan naar een minnelijke oplossing voor een geschil tussen de consument en de handelaar. Lukt dit niet, dan wordt de consument begeleid naar alternatieven om zijn rechten te doen gelden zoals alternatieve geschillenbeslechting of de Europese procedure voor kleine consumentengeschillen. Uit het jaarverslag blijkt ook dat de Belgische consument zeer goed de weg kent naar de diensten van het ECC. Met 6208 vragen om hulp bij grensoverschrijdende aankopen, zijn de Belgen goed voor 7.7% van de oproepen, terwijl België slechts 2.2% van de totale Europese bevolking uitmaakt. (Belga)

In 2013 hielp het Ecc 23 % meer consumenten dan in 2012. In de afgelopen jaren steeg het aantal vragen en klachten voortdurend: van 4.406 in 2011 naar 5.733 in 2012 en 7.053 in 2013, goed voor een stijging van meer dan 60 % in 2 jaar. De meest voorkomende klachten komen van consumenten die problemen hebben met hun touroperator of luchtvaartmaatschappij, met aanlokkelijke aanbiedingen op het internet die geleverd werden met een gepeperde rekening en met de doorverkoop van concerttickets. Van alle contracten die aan de basis lagen van de consumentenvragen die ECC België ontving, gebeurde 73 % via het internet. Er wordt steeds op zoek gegaan naar een minnelijke oplossing voor een geschil tussen de consument en de handelaar. Lukt dit niet, dan wordt de consument begeleid naar alternatieven om zijn rechten te doen gelden zoals alternatieve geschillenbeslechting of de Europese procedure voor kleine consumentengeschillen. Uit het jaarverslag blijkt ook dat de Belgische consument zeer goed de weg kent naar de diensten van het ECC. Met 6208 vragen om hulp bij grensoverschrijdende aankopen, zijn de Belgen goed voor 7.7% van de oproepen, terwijl België slechts 2.2% van de totale Europese bevolking uitmaakt. (Belga)