Tegenover begin dit jaar verloor het aandeel van Netflix al 58 procent van zijn waarde. Het is daarmee het slechtst presterende aandeel uit de Amerikaanse beursindices S&P 500 en Nasdaq 100.

Afwachten of Netflix deze trend kan keren. Dinsdagavond reageerden beleggers alvast geschokt op het nieuws dat de streamingdienst in het eerste kwartaal 200.000 abonnees heeft verloren. Het gaat om een eerste daling sinds 2011. Voor het tweede kwartaal verwacht Netflix bovendien een bijkomend verlies van nog eens 2 miljoen abonnees. Analisten wijzen erop dat het klanten erg makkelijk wordt gemaakt om hun abonnement op te zeggen. En met de stijgende inflatie, besluiten velen blijkbaar te besparen.

Netflix is van plan om zijn beleid aan te passen. Het delen van een Netflix-paswoord door verschillende huishoudens, wat volgens het bedrijf door maar liefst 100 miljoen gezinnen ter wereld gebeurt, zou duurder worden worden gemaakt, legde operationeel directeur Greg Peters uit. Er loopt hierover al een test in een aantal Latijns-Amerikaanse landen. Daarnaast zou Netflix de volgende jaren ook een goedkoper aanbod lanceren, gefinancierd met advertenties. Dat laatste model wordt al door concurrenten Hulu en Disney+ toegepast.

Tegenover begin dit jaar verloor het aandeel van Netflix al 58 procent van zijn waarde. Het is daarmee het slechtst presterende aandeel uit de Amerikaanse beursindices S&P 500 en Nasdaq 100.Afwachten of Netflix deze trend kan keren. Dinsdagavond reageerden beleggers alvast geschokt op het nieuws dat de streamingdienst in het eerste kwartaal 200.000 abonnees heeft verloren. Het gaat om een eerste daling sinds 2011. Voor het tweede kwartaal verwacht Netflix bovendien een bijkomend verlies van nog eens 2 miljoen abonnees. Analisten wijzen erop dat het klanten erg makkelijk wordt gemaakt om hun abonnement op te zeggen. En met de stijgende inflatie, besluiten velen blijkbaar te besparen.Netflix is van plan om zijn beleid aan te passen. Het delen van een Netflix-paswoord door verschillende huishoudens, wat volgens het bedrijf door maar liefst 100 miljoen gezinnen ter wereld gebeurt, zou duurder worden worden gemaakt, legde operationeel directeur Greg Peters uit. Er loopt hierover al een test in een aantal Latijns-Amerikaanse landen. Daarnaast zou Netflix de volgende jaren ook een goedkoper aanbod lanceren, gefinancierd met advertenties. Dat laatste model wordt al door concurrenten Hulu en Disney+ toegepast.