Zowel SBS (onder meer VIER) als DPG Media (onder meer vtm) bieden al de zogenaamde 'adressable tv advertising' aan de adverteerders aan. Die evolutie komt erop neer dat niet iedereen dezelfde reclame te zien krijgt, maar dat de reclameblokken gepersonaliseerd zijn, gericht op de individuele kijker.

De verschillende partners gaan de gepersonaliseerde tv-reclame verder nationaal uitrollen. Het is intussen geëvolueerd tot een 'matuur' product, klinkt het. 'Nergens ter wereld is gepersonaliseerde tv-reclame meer ingeburgerd dan in België.' Voor adverteerders combineert het een massamedium met de personalisatie van reclame op digitale media.

De samenwerking bestaat uit meer standaardisatie. Zo zijn bijvoorbeeld doelgroepen uitgewerkt (bijvoorbeeld sportfans, mensen die graag reizen enzovoorts). Ook de rapportering naar de adverteerder toe en de technische specificaties worden geüniformiseerd. Dat moet het allemaal laagdrempelig en eenvoudig maken voor bedrijven, ongeacht de zender waarop ze adverteren.

Zowel SBS (onder meer VIER) als DPG Media (onder meer vtm) bieden al de zogenaamde 'adressable tv advertising' aan de adverteerders aan. Die evolutie komt erop neer dat niet iedereen dezelfde reclame te zien krijgt, maar dat de reclameblokken gepersonaliseerd zijn, gericht op de individuele kijker.De verschillende partners gaan de gepersonaliseerde tv-reclame verder nationaal uitrollen. Het is intussen geëvolueerd tot een 'matuur' product, klinkt het. 'Nergens ter wereld is gepersonaliseerde tv-reclame meer ingeburgerd dan in België.' Voor adverteerders combineert het een massamedium met de personalisatie van reclame op digitale media.De samenwerking bestaat uit meer standaardisatie. Zo zijn bijvoorbeeld doelgroepen uitgewerkt (bijvoorbeeld sportfans, mensen die graag reizen enzovoorts). Ook de rapportering naar de adverteerder toe en de technische specificaties worden geüniformiseerd. Dat moet het allemaal laagdrempelig en eenvoudig maken voor bedrijven, ongeacht de zender waarop ze adverteren.