De autosupermarkt zal de wagen thuis leveren en als de klant niet tevreden is, betaalt Cardoen het aankoopbedrag en het inschrijvingsgeld volledig terug. Dat moet wel gebeuren binnen 14 dagen na de aankoop en met minder dan 1.000 kilometer op de teller.

Maar hoe gaat dat dan in zijn werk, online een auto kopen? 'Op onze website kan je zoeken naar een model dat je interesseert', zegt woordvoerder Laura Suetens. 'Een verkoper vertelt je dan via videogesprek meer over de wagen en laat je hem ook zien. Daarna kan je kiezen voor thuislevering.'

Toch is dit geen primeur voor ons land, zegt Tony Verhellen, hoofdredacteur van Newmobility.news en journalist bij Autogids. 'Tesla en Polestar, het elektrische model van Volvo, leveren al thuis na een onlinebestelling', aldus Verhellen. 'Wat wel nieuw is, is het volledig gratis terugbrengen. Dat zullen de klassieke constructeurs minder graag zien. Hoe dan ook heeft de pandemie de hele onlineverkoop flink versneld.'

De Chinese autogroep Geely wil met het Chinees-Zweedse automerk Lynk & Co zelfs nog verder gaan. 'Zij zitten momenteel nog niet in België, maar al wel in Duitsland', legt Verhellen uit. 'Zij bieden een abonnementsformule aan, een soort Netflix voor auto's, waarbij je dus niet per se altijd met dezelfde wagen rijdt.'

De autosupermarkt zal de wagen thuis leveren en als de klant niet tevreden is, betaalt Cardoen het aankoopbedrag en het inschrijvingsgeld volledig terug. Dat moet wel gebeuren binnen 14 dagen na de aankoop en met minder dan 1.000 kilometer op de teller.Maar hoe gaat dat dan in zijn werk, online een auto kopen? 'Op onze website kan je zoeken naar een model dat je interesseert', zegt woordvoerder Laura Suetens. 'Een verkoper vertelt je dan via videogesprek meer over de wagen en laat je hem ook zien. Daarna kan je kiezen voor thuislevering.'Toch is dit geen primeur voor ons land, zegt Tony Verhellen, hoofdredacteur van Newmobility.news en journalist bij Autogids. 'Tesla en Polestar, het elektrische model van Volvo, leveren al thuis na een onlinebestelling', aldus Verhellen. 'Wat wel nieuw is, is het volledig gratis terugbrengen. Dat zullen de klassieke constructeurs minder graag zien. Hoe dan ook heeft de pandemie de hele onlineverkoop flink versneld.'De Chinese autogroep Geely wil met het Chinees-Zweedse automerk Lynk & Co zelfs nog verder gaan. 'Zij zitten momenteel nog niet in België, maar al wel in Duitsland', legt Verhellen uit. 'Zij bieden een abonnementsformule aan, een soort Netflix voor auto's, waarbij je dus niet per se altijd met dezelfde wagen rijdt.'