Het wegvallen van de nood aan tal van verplaatsingen (familie- en vriendenbezoek, uitstapjes, enz.) tijdens deze tweede lockdownperiode drukt het gebruik van de Cambio-deelwagens met 30 tot 35 procent, zegt Geert Gisquière, directeur Cambio Vlaanderen. Tijdens de eerste lockdown was het gebruik met meer dan 70 procent teruggevallen.

De 25.000 leden zijn zowel particuliere als zakelijke gebruikers, die in min of meerdere mate gebruik maken van het deelwagenpark van Cambio voor hun verplaatsingen. 'Dit toont aan dat ook nu nog altijd heel wat Vlamingen openstaan voor duurzame mobiliteitsoplossingen en niet langer vasthouden aan de 'eigen wagen voor de deur'. Zeker als je weet dat voor 80 procent van de particuliere Cambio-leden Cambio de enige wagen in het gezin is.'

Een Cambio-lid betaalt een vaste kost per kilometer en per uur, afhankelijk van het gekozen wagentype. In België telt Cambio volgens zijn website ruim 46.000 leden.

Het wegvallen van de nood aan tal van verplaatsingen (familie- en vriendenbezoek, uitstapjes, enz.) tijdens deze tweede lockdownperiode drukt het gebruik van de Cambio-deelwagens met 30 tot 35 procent, zegt Geert Gisquière, directeur Cambio Vlaanderen. Tijdens de eerste lockdown was het gebruik met meer dan 70 procent teruggevallen.De 25.000 leden zijn zowel particuliere als zakelijke gebruikers, die in min of meerdere mate gebruik maken van het deelwagenpark van Cambio voor hun verplaatsingen. 'Dit toont aan dat ook nu nog altijd heel wat Vlamingen openstaan voor duurzame mobiliteitsoplossingen en niet langer vasthouden aan de 'eigen wagen voor de deur'. Zeker als je weet dat voor 80 procent van de particuliere Cambio-leden Cambio de enige wagen in het gezin is.'Een Cambio-lid betaalt een vaste kost per kilometer en per uur, afhankelijk van het gekozen wagentype. In België telt Cambio volgens zijn website ruim 46.000 leden.