Met Bel Friday willen winkels als E5 Mode, JBC, Torfs Schoenen, Standaard Boekenhandel, Bristol, Newpharma en Colruyt (Dreamland, Dreambaby...) en telecomoperator Proximus de klanten, hun medewerkers en de Belgische handelaars in de verf zetten. De klant krijgt er meteen ook de knipoog naar Black Friday bij, de vanuit de VS overgewaaide shoppinghoogdag die eind november valt.

'Tijdens Bel Friday willen we Belgische shoppers en winkeliers in de bloemetjes zetten. Tijdens het verlengde weekend van Allerheiligen gaan er voor de Belgische klant in een massa Belgische winkels en webshops interessante promoties, aanbiedingen, kleine attenties en geschenkjes aanwezig zijn', aldus Dieter Struye, algemeen directeur non-food bij Colruyt Group.

En in deze coronatijden willen de deelnemende bedrijven ook het belang van het promoten van lokaalwinkelen onderstrepen. Lokaalwinkelen is met corona belangrijker geworden, heet dat.

De 34 ketens koppelen aan de promocampagne ook een luik goede doel. Het Rode Kruis, zowel de Vlaamse als de Franstalige afdeling, krijgt een bedrag van meer dan 100.000 euro toegestopt om de lokale werking te ondersteunen.

Het actieweekend duurt van vrijdag 30 oktober tot maandag 2 november. De ketens zijn samen goed voor meer dan 1.800 winkels en webshops in het hele land. De 34 willen de actie nadien herhalen en andere retailers laten aansluiten voor een tweede editie.

Met Bel Friday willen winkels als E5 Mode, JBC, Torfs Schoenen, Standaard Boekenhandel, Bristol, Newpharma en Colruyt (Dreamland, Dreambaby...) en telecomoperator Proximus de klanten, hun medewerkers en de Belgische handelaars in de verf zetten. De klant krijgt er meteen ook de knipoog naar Black Friday bij, de vanuit de VS overgewaaide shoppinghoogdag die eind november valt. 'Tijdens Bel Friday willen we Belgische shoppers en winkeliers in de bloemetjes zetten. Tijdens het verlengde weekend van Allerheiligen gaan er voor de Belgische klant in een massa Belgische winkels en webshops interessante promoties, aanbiedingen, kleine attenties en geschenkjes aanwezig zijn', aldus Dieter Struye, algemeen directeur non-food bij Colruyt Group.En in deze coronatijden willen de deelnemende bedrijven ook het belang van het promoten van lokaalwinkelen onderstrepen. Lokaalwinkelen is met corona belangrijker geworden, heet dat. De 34 ketens koppelen aan de promocampagne ook een luik goede doel. Het Rode Kruis, zowel de Vlaamse als de Franstalige afdeling, krijgt een bedrag van meer dan 100.000 euro toegestopt om de lokale werking te ondersteunen. Het actieweekend duurt van vrijdag 30 oktober tot maandag 2 november. De ketens zijn samen goed voor meer dan 1.800 winkels en webshops in het hele land. De 34 willen de actie nadien herhalen en andere retailers laten aansluiten voor een tweede editie.