De Twitter-toplui zouden de afgelopen weken informele gesprekken hebben gehad met enkele grote spelers van de Amerikaanse financiële topinstellingen. Dit zou erop wijzen dat Twitter op zoek is naar een bank of beurshuis om een nakende beursgang in goede banen te leiden. Als mogelijke kandidaten noemt de New York Post ronkende namen als JPMorgan Chase, Goldman Sachs, Morgan Stanley, Citigroup, Bank of America en Credit Suisse. De druk geanticipeerde beursgang - de grootste IPO in de technologiesector sinds de controversiële beursintroductie van Facebook, is dan ook een prestigeproject. Niettemin lijkt het management bij Twitter beducht voor Facebook-toestanden. Twitter zou uit zijn op een beursgang die veel meer "low-profile" is dan het miljardenpakket waarmee Facebook in mei 2012 een spectaculaire entree maakte op de aandelenmarkten, maar al snel in zwaar weer terechtkwam - al stak het aandeel deze maand zijn introductieprijs van 38 dollar voorbij. Dat Twitter zijn IPO conservatioever aanpakt, kan ook te maken hebben met het feit dat het sociale mediaplatform nog wat huiswerk heeft waar het het genereren van inkomsten uit het platform betreft. Niettemin haalt het nu al verhoudingsgewijs meer inkomsten uit mobiele advertenties dan Facebook, waardoor de vooruitzichten voor eventuele aandeelhouders positief zijn. Wordt ongetwijfeld vervolgd. (Belga)

De Twitter-toplui zouden de afgelopen weken informele gesprekken hebben gehad met enkele grote spelers van de Amerikaanse financiële topinstellingen. Dit zou erop wijzen dat Twitter op zoek is naar een bank of beurshuis om een nakende beursgang in goede banen te leiden. Als mogelijke kandidaten noemt de New York Post ronkende namen als JPMorgan Chase, Goldman Sachs, Morgan Stanley, Citigroup, Bank of America en Credit Suisse. De druk geanticipeerde beursgang - de grootste IPO in de technologiesector sinds de controversiële beursintroductie van Facebook, is dan ook een prestigeproject. Niettemin lijkt het management bij Twitter beducht voor Facebook-toestanden. Twitter zou uit zijn op een beursgang die veel meer "low-profile" is dan het miljardenpakket waarmee Facebook in mei 2012 een spectaculaire entree maakte op de aandelenmarkten, maar al snel in zwaar weer terechtkwam - al stak het aandeel deze maand zijn introductieprijs van 38 dollar voorbij. Dat Twitter zijn IPO conservatioever aanpakt, kan ook te maken hebben met het feit dat het sociale mediaplatform nog wat huiswerk heeft waar het het genereren van inkomsten uit het platform betreft. Niettemin haalt het nu al verhoudingsgewijs meer inkomsten uit mobiele advertenties dan Facebook, waardoor de vooruitzichten voor eventuele aandeelhouders positief zijn. Wordt ongetwijfeld vervolgd. (Belga)