De Belgische aanbiedingswebsites Korting.be, Solden.be en Flipit.com pleiten gezamenlijk voor regulering van het kortingscodesegment, omdat er momenteel veel kleine, kwalitatief lage aanbiedingswebsites bestaan. Zij vragen de vier grootste advertentienetwerken, Zanox, Tradetracker, Daisycon en Tradedoubler, waarmee zowel de grootste websites als de kwalitatief lage aanbiedingswebsites mee samenwerken, een code of conduct voor Belgische aanbiedingswebsites in te voeren. Adverteerders werken nu vaak onbedoeld samen met kwalitatief lage partijen, die consumenten verwarren. Soms wordt er niet duidelijk aangegeven dat een kortingscode niet meer geldig is, of wordt er een kortingscode belooft terwijl er geen beschikbaar is. Ook ontbreken regelmatig contactgegevens en wordt het verschil tussen een kortingscode of aanbieding niet altijd zichtbaar aangegeven. Een duidelijke regelgeving voor aanbiedingswebsites in België dwingt andere partijen om betere kwaliteit te leveren, aldus de initiatiefnemers. Zowel de adverteerder als de consument zijn gebaat bij de verdere professionalisering van de markt. Voor Nederlandse aanbiedingswebsites bestaat er al een code of conduct vanuit advertentienetwerk Zanox. Die bevat regels waaraan aanbiedingswebsites zich moeten houden wanneer zij willen samenwerken met adverteerders. Zo moet een aanbieder bijvoorbeeld 'de aard van de aanbieding en de aard van de korting duidelijk maken voordat de gebruiker de keuze krijgt om op de actie in te gaan of niet'. (Belga)

De Belgische aanbiedingswebsites Korting.be, Solden.be en Flipit.com pleiten gezamenlijk voor regulering van het kortingscodesegment, omdat er momenteel veel kleine, kwalitatief lage aanbiedingswebsites bestaan. Zij vragen de vier grootste advertentienetwerken, Zanox, Tradetracker, Daisycon en Tradedoubler, waarmee zowel de grootste websites als de kwalitatief lage aanbiedingswebsites mee samenwerken, een code of conduct voor Belgische aanbiedingswebsites in te voeren. Adverteerders werken nu vaak onbedoeld samen met kwalitatief lage partijen, die consumenten verwarren. Soms wordt er niet duidelijk aangegeven dat een kortingscode niet meer geldig is, of wordt er een kortingscode belooft terwijl er geen beschikbaar is. Ook ontbreken regelmatig contactgegevens en wordt het verschil tussen een kortingscode of aanbieding niet altijd zichtbaar aangegeven. Een duidelijke regelgeving voor aanbiedingswebsites in België dwingt andere partijen om betere kwaliteit te leveren, aldus de initiatiefnemers. Zowel de adverteerder als de consument zijn gebaat bij de verdere professionalisering van de markt. Voor Nederlandse aanbiedingswebsites bestaat er al een code of conduct vanuit advertentienetwerk Zanox. Die bevat regels waaraan aanbiedingswebsites zich moeten houden wanneer zij willen samenwerken met adverteerders. Zo moet een aanbieder bijvoorbeeld 'de aard van de aanbieding en de aard van de korting duidelijk maken voordat de gebruiker de keuze krijgt om op de actie in te gaan of niet'. (Belga)