Dat beleggers nu massaal weer zin hebben in het aandeel, heeft te maken met twee belangrijke pluspunten die het recentste kwartaalrapport van het bedrijf rond Mark Zuckerberg aan het licht brachten. Facebook trekt ten eerste nog steeds nieuwe gebruikers aan (de teller staat intussen op meer dan 1.15 miljard regelmatige gebruikers, 21% meer dan in de zelfde periode vorig jaar) en weet ook de steeds belangrijker wordende groep gebruikers die via mobiel internet aanloggen, aan zich te binden. Ten tweede slaagt het bedrijf er ook in om vanuit dat mobiele model ook inkomsten uit advertenties te genereren. Een must voor een bedrijf dat grotendeels leeft bij gratie van adverteerders. Mobiele advertenties waren goed voor 41 % van de omzet, in de nabije toekomst zullen ze er waarschijnlijk de hoofdmoot van gaan uitmaken. Na een periode waarin het socialemedia-aandeel vooral twijfel bij beleggers opriep, lijken de nog immer toenemende gebruikersaantallen en de groeiperspectieven van de mobiele advertentie-inkomsten beleggers massaal terug te lokken. (Belga)

Dat beleggers nu massaal weer zin hebben in het aandeel, heeft te maken met twee belangrijke pluspunten die het recentste kwartaalrapport van het bedrijf rond Mark Zuckerberg aan het licht brachten. Facebook trekt ten eerste nog steeds nieuwe gebruikers aan (de teller staat intussen op meer dan 1.15 miljard regelmatige gebruikers, 21% meer dan in de zelfde periode vorig jaar) en weet ook de steeds belangrijker wordende groep gebruikers die via mobiel internet aanloggen, aan zich te binden. Ten tweede slaagt het bedrijf er ook in om vanuit dat mobiele model ook inkomsten uit advertenties te genereren. Een must voor een bedrijf dat grotendeels leeft bij gratie van adverteerders. Mobiele advertenties waren goed voor 41 % van de omzet, in de nabije toekomst zullen ze er waarschijnlijk de hoofdmoot van gaan uitmaken. Na een periode waarin het socialemedia-aandeel vooral twijfel bij beleggers opriep, lijken de nog immer toenemende gebruikersaantallen en de groeiperspectieven van de mobiele advertentie-inkomsten beleggers massaal terug te lokken. (Belga)