De CEO van Tiffany & Co verklaarde onlangs dat de klemtoon dit jaar zal liggen op het uitbreiden van de zilvercollectie. Daarmee wil de grote Amerikaanse juwelenleverancier tegemoet komen aan de wensen van de klanten, die steeds meer zilveren juwelen vragen.

Op de New York Fashion Week was een groot aanbod aan zilver accessoires te verkrijgen, terwijl distributiegroep Pommellato op de Milan Fashion week een eerste zilverlijn beschikbaar stelde. Er spelen eigenlijk twee factoren een rol bij de groeiende populariteit van zilver.

Op de eerste plaats is goud relatief duur geworden, zodat sommige kopers uitwijken naar zilver. Daarnaast speelt de crisis uiteraard ook nog steeds een rol. Sommige kandidaat-kopers kunnen zich geen goud meer veroorloven en kiezen dus voor zilver. Anderzijds blijft goud echter nog steeds het edelmetaal dat als puntje bij paaltje komt de voorkeur krijgt.

De CEO van Tiffany & Co verklaarde onlangs dat de klemtoon dit jaar zal liggen op het uitbreiden van de zilvercollectie. Daarmee wil de grote Amerikaanse juwelenleverancier tegemoet komen aan de wensen van de klanten, die steeds meer zilveren juwelen vragen. Op de New York Fashion Week was een groot aanbod aan zilver accessoires te verkrijgen, terwijl distributiegroep Pommellato op de Milan Fashion week een eerste zilverlijn beschikbaar stelde. Er spelen eigenlijk twee factoren een rol bij de groeiende populariteit van zilver. Op de eerste plaats is goud relatief duur geworden, zodat sommige kopers uitwijken naar zilver. Daarnaast speelt de crisis uiteraard ook nog steeds een rol. Sommige kandidaat-kopers kunnen zich geen goud meer veroorloven en kiezen dus voor zilver. Anderzijds blijft goud echter nog steeds het edelmetaal dat als puntje bij paaltje komt de voorkeur krijgt.