Blijkbaar hebben de beleggers het lesje van het einde van de jaren 90 al lang weer vergeten, want er komen opnieuw heel wat internetbedrijven naar de beurs die niet veel meer zijn dan wat gebakken lucht. Dat blijkt onder andere uit het feit dat ze amper omzet draaien, meestal gebeurt de IPO op basis van niet veel meer dan één goed idee.

Tot voor enkele maanden was de nieuwe internetzeepbel nog beperkt tot de wereld van de private equity, maar inmiddels hebben heel wat bedrijven hun beursintroductie aangekondigd. Het percentage IPO's met negatieve resultaten heeft momenteel het hoogste niveau sinds februari 2000 bereikt. Eerder deze week ging bijvoorbeeld die van Candy Crash de mist in. Geen internetbedrijf weliswaar, maar toch een signaal dat de markt voor IPO's oververhit is geraakt.

Blijkbaar hebben de beleggers het lesje van het einde van de jaren 90 al lang weer vergeten, want er komen opnieuw heel wat internetbedrijven naar de beurs die niet veel meer zijn dan wat gebakken lucht. Dat blijkt onder andere uit het feit dat ze amper omzet draaien, meestal gebeurt de IPO op basis van niet veel meer dan één goed idee. Tot voor enkele maanden was de nieuwe internetzeepbel nog beperkt tot de wereld van de private equity, maar inmiddels hebben heel wat bedrijven hun beursintroductie aangekondigd. Het percentage IPO's met negatieve resultaten heeft momenteel het hoogste niveau sinds februari 2000 bereikt. Eerder deze week ging bijvoorbeeld die van Candy Crash de mist in. Geen internetbedrijf weliswaar, maar toch een signaal dat de markt voor IPO's oververhit is geraakt.