Wal-Mart maakte bekend dat de nettowinst over het tweede kwartaal van het boekjaar 2010-2011 met 3,60% is gestegen. De grootste distributieketen in de wereld verhoogde bovendien de winstverwachtingen voor het volledige boekjaar.

Het bedrijf profiteerde van kostenbesparende maatregelen en van een sterke groei op markten als Mexico, Brazilië en China. Per aandeel werd 97 dollarcent verdiend, of 1 dollarcent minder dan verwacht. De omzet bij winkels langer dan een jaar open daalde sterker dan verwacht.

Home Depot maakte over het tweede kwartaal van 2010-2011 een stijging van de nettowinst met 6,80% bekend, onder dankzij het doorvoeren van een aantal kostenbesparingen.

Ook de grootste binnenhuisinrichter in de Verenigde Staten verhoogde de prognoses voor het volledige boekjaar. De winst per aandeel kwam uit op 72 dollarcent, waar de analisten op maar 71 dollarcent gerekend hadden.

Wal-Mart maakte bekend dat de nettowinst over het tweede kwartaal van het boekjaar 2010-2011 met 3,60% is gestegen. De grootste distributieketen in de wereld verhoogde bovendien de winstverwachtingen voor het volledige boekjaar. Het bedrijf profiteerde van kostenbesparende maatregelen en van een sterke groei op markten als Mexico, Brazilië en China. Per aandeel werd 97 dollarcent verdiend, of 1 dollarcent minder dan verwacht. De omzet bij winkels langer dan een jaar open daalde sterker dan verwacht. Home Depot maakte over het tweede kwartaal van 2010-2011 een stijging van de nettowinst met 6,80% bekend, onder dankzij het doorvoeren van een aantal kostenbesparingen. Ook de grootste binnenhuisinrichter in de Verenigde Staten verhoogde de prognoses voor het volledige boekjaar. De winst per aandeel kwam uit op 72 dollarcent, waar de analisten op maar 71 dollarcent gerekend hadden.