Starbucks maakte over het eerste kwartaal van het boekjaar 2009-2010 een nettowinst bekend die ruimschoots boven het niveau van dezelfde periode twaalf maanden voordien lag.

De koffieshopketen stelde vast dat de consumenten opnieuw meer verbruikten tijdens de verslagperiode. Daaruit kan worden geconcludeerd dat het effect van de crisis aan het afzwakken is.

Netto bedroeg de winst $241,5 mln in plaats van $64,3 mln. Per aandeel werd 32 in plaats van 9 dollarcent verdiend, terwijl de omzet met 4% is gestegen tot $2,72 mrd. De consensusverwachting bij de analisten lag op een wpa van 28 dollarcent op een omzet van $2,65 mrd.

In de nabeurshandel noteert Starbucks duidelijk hoger op de cijfers.

Starbucks maakte over het eerste kwartaal van het boekjaar 2009-2010 een nettowinst bekend die ruimschoots boven het niveau van dezelfde periode twaalf maanden voordien lag. De koffieshopketen stelde vast dat de consumenten opnieuw meer verbruikten tijdens de verslagperiode. Daaruit kan worden geconcludeerd dat het effect van de crisis aan het afzwakken is. Netto bedroeg de winst $241,5 mln in plaats van $64,3 mln. Per aandeel werd 32 in plaats van 9 dollarcent verdiend, terwijl de omzet met 4% is gestegen tot $2,72 mrd. De consensusverwachting bij de analisten lag op een wpa van 28 dollarcent op een omzet van $2,65 mrd. In de nabeurshandel noteert Starbucks duidelijk hoger op de cijfers.