De strijd wordt globaal gestreden, waarbij slechts een paar 'Titanen' voor marktleiderschap in aanmerking komen.

De grootste zes bedrijven zullen 50% van de markt, geschat op ongeveer 30 miljoen voertuigen in omzetgroei in de periode 2012-2020, voor hun rekening nemen. De andere 50% zal verdeeld worden onder een 100-tal spelers, de meeste daarvan van Chinese nationaliteit.

VW, Toyota, Hyundai-Kia en GM zijn volgens Morgan Stanley de

gedoodverfde kandidaat-winnaars in de autosector. De race is onverbiddelijk, de inzet is het bouwen van meer wagens voor meer markten op minder tijd en met minder componenten.

Een miljoen eenheden per platform is niet langer genoeg, Morgan Stanley ziet nu minstens 3 miljoen eenheden noodzakelijk. Daarvoor is een investering van 10 miljoen euro per jaar noodzakelijk en dat kunnen alleen de grotere spelers aan.

De strijd wordt globaal gestreden, waarbij slechts een paar 'Titanen' voor marktleiderschap in aanmerking komen. De grootste zes bedrijven zullen 50% van de markt, geschat op ongeveer 30 miljoen voertuigen in omzetgroei in de periode 2012-2020, voor hun rekening nemen. De andere 50% zal verdeeld worden onder een 100-tal spelers, de meeste daarvan van Chinese nationaliteit. VW, Toyota, Hyundai-Kia en GM zijn volgens Morgan Stanley de gedoodverfde kandidaat-winnaars in de autosector. De race is onverbiddelijk, de inzet is het bouwen van meer wagens voor meer markten op minder tijd en met minder componenten. Een miljoen eenheden per platform is niet langer genoeg, Morgan Stanley ziet nu minstens 3 miljoen eenheden noodzakelijk. Daarvoor is een investering van 10 miljoen euro per jaar noodzakelijk en dat kunnen alleen de grotere spelers aan.