De vraag naar goud in China kan dit jaar namelijk stagneren, waarbij op de eerste plaats kandidaat-kopers zich laten afschrikken door de prijsdalingen. Daarnaast kan ook een tragere economische groei de vraag naar goud en gouden juwelen doen afnemen.

De waarschuwing is niet van de eerste de beste afkomstig, Lao Feng Xiang Co is namelijk het grootste bedrijf in China dat juwelen maakt en verkoopt.

Deze juwelier uit Shanghai werd al in 1848 opgericht en heeft dus een breed zicht op de goudmarkt. Lao Feng Xiang rekent voor dit jaar nog steeds op een groei met 20%.

Kan China India nog altijd verdringen als de nummer één op de goudmarkt?

Vice president Xin Zhihong van het bedrijf vreest echter dat tegenvallende signalen vanuit China de prijsdaling bij het goud nog verder kan accentueren. Sinds 2008 is de vraag naar goud in China zowat verdubbeld, iets wat in belangrijke mate heeft meegespeeld in de forse stijging van de goudprijs.

Xin is niet de enige die negatief is geworden. Emily Li, brand general manager bij Chow Sang Sang Holdings International, spreekt van de slechtste jaarstart sinds het crisisjaar 2008. Dit bedrijf is de nummer twee in Hong Kong naar beurskapitalisatie wat betreft de verkoop van fysiek goud en gouden juwelen.

De vraag naar goud in China kan dit jaar namelijk stagneren, waarbij op de eerste plaats kandidaat-kopers zich laten afschrikken door de prijsdalingen. Daarnaast kan ook een tragere economische groei de vraag naar goud en gouden juwelen doen afnemen. De waarschuwing is niet van de eerste de beste afkomstig, Lao Feng Xiang Co is namelijk het grootste bedrijf in China dat juwelen maakt en verkoopt. Deze juwelier uit Shanghai werd al in 1848 opgericht en heeft dus een breed zicht op de goudmarkt. Lao Feng Xiang rekent voor dit jaar nog steeds op een groei met 20%. Kan China India nog altijd verdringen als de nummer één op de goudmarkt? Vice president Xin Zhihong van het bedrijf vreest echter dat tegenvallende signalen vanuit China de prijsdaling bij het goud nog verder kan accentueren. Sinds 2008 is de vraag naar goud in China zowat verdubbeld, iets wat in belangrijke mate heeft meegespeeld in de forse stijging van de goudprijs. Xin is niet de enige die negatief is geworden. Emily Li, brand general manager bij Chow Sang Sang Holdings International, spreekt van de slechtste jaarstart sinds het crisisjaar 2008. Dit bedrijf is de nummer twee in Hong Kong naar beurskapitalisatie wat betreft de verkoop van fysiek goud en gouden juwelen.