De nettowinst kwam in het eerste halfjaar uit op 85,75 miljoen euro, tegenover 62,10 miljoen euro. Over het tweede kwartaal liep de nettowinst op tot 61,57 miljoen euro, of een duidelijke stijging ten opzichte van het eerste kwartaal.

Per aandeel werd 2,46 euro verdiend, tegenover 1,78 euro in dezelfde periode van vorig jaar. Over het tweede kwartaal was er een winst per aandeel van 1,77 euro, tegenover 0,69 euro tijdens het eerste kwartaal.

Tijdens de afgelopen weken hebben de markten voor het vervoer van droge lading een aanzienlijk neerwaartse correctie gekend. Vooral in het capesizesegment is de daling het meest uitgesproken.

Het grote aantal opgeleverde nieuwbouw capesize-eenheden is hier uiteraard niet vreemd aan. Rekening houdend met de indekking van de vloot voor de rest van het jaar zal Bocimar weinig of geen nadeel ondervinden van deze verzwakking.

Rekening houdend met de stevige contractenportefeuilles van zowel Bocimar als ASL Aviation blijven de vooruitzichten voor de rest van het jaar goed.

De nettowinst kwam in het eerste halfjaar uit op 85,75 miljoen euro, tegenover 62,10 miljoen euro. Over het tweede kwartaal liep de nettowinst op tot 61,57 miljoen euro, of een duidelijke stijging ten opzichte van het eerste kwartaal. Per aandeel werd 2,46 euro verdiend, tegenover 1,78 euro in dezelfde periode van vorig jaar. Over het tweede kwartaal was er een winst per aandeel van 1,77 euro, tegenover 0,69 euro tijdens het eerste kwartaal. Tijdens de afgelopen weken hebben de markten voor het vervoer van droge lading een aanzienlijk neerwaartse correctie gekend. Vooral in het capesizesegment is de daling het meest uitgesproken. Het grote aantal opgeleverde nieuwbouw capesize-eenheden is hier uiteraard niet vreemd aan. Rekening houdend met de indekking van de vloot voor de rest van het jaar zal Bocimar weinig of geen nadeel ondervinden van deze verzwakking. Rekening houdend met de stevige contractenportefeuilles van zowel Bocimar als ASL Aviation blijven de vooruitzichten voor de rest van het jaar goed.