CVG heeft in 2012 op verkoopgebied sterk gepresteerd, ondanks de daling van het ordervolume in de Europese markt voor houtvrij ongestreken papier op rollen, dat met 9% is gedaald. De afzet van CVG groeide in 2012 met 6%, wat duidelijk beter is dan de markttrend.

Vooral de afzetgroei in recent ontwikkelde (NBD) producten heeft bijgedragen aan de goede marktperformance van CVG. De onderneming heeft zich in 2012 gericht op de commercialisering van deze producten die betere verkoopmarges opleveren dan de traditionele grafische producten.

De afzet van NBD producten is in 2012 uitgekomen op 67.000 ton, een stijging van bijna 30% ten opzichte van het voorafgaande jaar en dit is in lijn met de ambitieuze doelstelling voor 2012.

CVG heeft haar klantenkring in specialiteitenproducten voor hoge snelheid inkjet printers verder uitgebreid. De afzet in papier voor digitale printtoepassingen liet een stevige groei zien, wat een verdere versterking betekent van CVG's leidende positie in deze markt.

CVG heeft in 2012 op verkoopgebied sterk gepresteerd, ondanks de daling van het ordervolume in de Europese markt voor houtvrij ongestreken papier op rollen, dat met 9% is gedaald. De afzet van CVG groeide in 2012 met 6%, wat duidelijk beter is dan de markttrend. Vooral de afzetgroei in recent ontwikkelde (NBD) producten heeft bijgedragen aan de goede marktperformance van CVG. De onderneming heeft zich in 2012 gericht op de commercialisering van deze producten die betere verkoopmarges opleveren dan de traditionele grafische producten. De afzet van NBD producten is in 2012 uitgekomen op 67.000 ton, een stijging van bijna 30% ten opzichte van het voorafgaande jaar en dit is in lijn met de ambitieuze doelstelling voor 2012. CVG heeft haar klantenkring in specialiteitenproducten voor hoge snelheid inkjet printers verder uitgebreid. De afzet in papier voor digitale printtoepassingen liet een stevige groei zien, wat een verdere versterking betekent van CVG's leidende positie in deze markt.