Ook op de obligatiemarkten wordt opgelucht gereageerd, de koersen van Duitse staatsobligaties gaan dalen. Vooral de reactie van Duitsland kan bepalend zijn voor de verdere evolutie op de financiële markten.

De Duitsers hebben toegevingen moeten doen en de vraag is hoe het parlement daar vandaag op gaat reageren. Er wordt nog steeds gespeculeerd op het gegeven dat Duitsland uiteindelijk de eurozone gaat verlaten.

In Brussel betekent bekendheid van de zaak einde van het vermaak. AB-InBev koopt de resterende 50% in Modelo, maar de koers gaat in reactie op het bericht lager. Daardoor blijft de winst voor de BEL 20 beperkt tot ongeveer anderhalf procent.

DEME (CFE, Ackermans & van Haaren) haalt contract bij Northwind binnen

GeoSea, dochter van de Belgische DEME groep en gespecialiseerd in offshore constructies, heeft zonet een contract ondertekend met Northwind NV voor de bouw en installatie van de funderingen voor het offshore windmolenproject van Northwind voor de Belgische kust.

Het betreft de installatie van 73 stalen mono-piles (palen) en overgangsstukken als de funderingen voor de turbines en het transfostation.

Hiervoor zal GeoSea een aantal van zijn meest recente schepen inzetten, geschikt voor de installatie van offshore en farshore windparken.

Daarnaast zal GeoSea samen met offshore zusterfirma Tideway de kabels leggen die de turbines in het windmolenpark met elkaar verbinden. GeoSea zal ook betrokken worden bij de installatie van de Vestas windturbines.

De funderingswerken zullen plaatsvinden in de lente en de zomer van 2013. De installatiewerken van de turbines worden eind 2013 afgerond.

Tijdens de bouw op zee zullen er meer dan 200 mensen werkzaam zijn op het Northwind project. De contracten vertegenwoordigen voor GeoSea een omzet van meer dan 230 miljoen euro.

Tot de meeste recente special-purpose hefvaartuigen van GeoSea behoren het in maart gedoopt zelfvarend DP2 hefvaartuig 'Neptune', het DP2 hefeiland 'Goliath' en het hefvaartuig 'Innovation' dat deze zomer in Gdynia (Polen) zal worden opgeleverd.

De 'Innovation' zal op dat ogenblik het grootste en modernste schip op de markt zijn, met een laadvermogen van meer dan 8.000 ton en een kraan die tot 1.500 ton kan tillen.

Ook op de obligatiemarkten wordt opgelucht gereageerd, de koersen van Duitse staatsobligaties gaan dalen. Vooral de reactie van Duitsland kan bepalend zijn voor de verdere evolutie op de financiële markten. De Duitsers hebben toegevingen moeten doen en de vraag is hoe het parlement daar vandaag op gaat reageren. Er wordt nog steeds gespeculeerd op het gegeven dat Duitsland uiteindelijk de eurozone gaat verlaten. In Brussel betekent bekendheid van de zaak einde van het vermaak. AB-InBev koopt de resterende 50% in Modelo, maar de koers gaat in reactie op het bericht lager. Daardoor blijft de winst voor de BEL 20 beperkt tot ongeveer anderhalf procent. DEME (CFE, Ackermans & van Haaren) haalt contract bij Northwind binnen GeoSea, dochter van de Belgische DEME groep en gespecialiseerd in offshore constructies, heeft zonet een contract ondertekend met Northwind NV voor de bouw en installatie van de funderingen voor het offshore windmolenproject van Northwind voor de Belgische kust. Het betreft de installatie van 73 stalen mono-piles (palen) en overgangsstukken als de funderingen voor de turbines en het transfostation. Hiervoor zal GeoSea een aantal van zijn meest recente schepen inzetten, geschikt voor de installatie van offshore en farshore windparken. Daarnaast zal GeoSea samen met offshore zusterfirma Tideway de kabels leggen die de turbines in het windmolenpark met elkaar verbinden. GeoSea zal ook betrokken worden bij de installatie van de Vestas windturbines. De funderingswerken zullen plaatsvinden in de lente en de zomer van 2013. De installatiewerken van de turbines worden eind 2013 afgerond. Tijdens de bouw op zee zullen er meer dan 200 mensen werkzaam zijn op het Northwind project. De contracten vertegenwoordigen voor GeoSea een omzet van meer dan 230 miljoen euro. Tot de meeste recente special-purpose hefvaartuigen van GeoSea behoren het in maart gedoopt zelfvarend DP2 hefvaartuig 'Neptune', het DP2 hefeiland 'Goliath' en het hefvaartuig 'Innovation' dat deze zomer in Gdynia (Polen) zal worden opgeleverd. De 'Innovation' zal op dat ogenblik het grootste en modernste schip op de markt zijn, met een laadvermogen van meer dan 8.000 ton en een kraan die tot 1.500 ton kan tillen.