Het probleem is echter bekend: Volkswagen is nog te veel afhankelijk van de Europese markt wat de verkopen betreft. Bovendien moet Volkswagen zijn onkosten hoofdzakelijk in euro's betalen en dat is in de huidige concurrentiële omgeving natuurlijk een forse handicap.

Bijna 40% van de omzet wordt in Europa gerealiseerd, maar het blok aan het been zijn vooral de aanwezigheid van veel VW-fabrieken in de regio. Ondanks de winstwaarschuwing verhoogde Volkswagen toch het dividend met 50 eurocent, meer bepaald tot 3,50 euro.

Het probleem is echter bekend: Volkswagen is nog te veel afhankelijk van de Europese markt wat de verkopen betreft. Bovendien moet Volkswagen zijn onkosten hoofdzakelijk in euro's betalen en dat is in de huidige concurrentiële omgeving natuurlijk een forse handicap. Bijna 40% van de omzet wordt in Europa gerealiseerd, maar het blok aan het been zijn vooral de aanwezigheid van veel VW-fabrieken in de regio. Ondanks de winstwaarschuwing verhoogde Volkswagen toch het dividend met 50 eurocent, meer bepaald tot 3,50 euro.