Zo steeg de bedrijfswinst met 2% in vergelijking met hetzelfde kwartaal in 2012 : dit was10% hoger dan de verwachtingen van de analisten en vooral te danken aan een verbeterde prijs/productmix die de hogere vaste kosten en wisselkoersverliezen compenseerde.

Per merk noteert men uitstekende prestaties bij sportwagenbouwer Porsche waar de bedrijfswinstmarge 19,2% bereikte (tegen 17,5% in Q1/13) en Volkswagen waar de bedrijfswinstmarge steeg van 2,4% in Q1 tot 3,5% in Q2/2013.

Van de 5,75 miljard euro bedrijfswinst werd er 3,44 miljard euro in het tweede kwartaal gerealiseerd ofwel 60% van de totale bedrijfswinst in de eerste jaarhelft : een goed voorteken voor de komende kwartaalcijfers.

Sinds 1984 is VW reeds ingeplant in China en Europa's grootste autobouwer is vast van plan om tegen 2018 de onbetwiste leider op de grote Chinese automarkt te worden.

Eind september gaf de Duitse autobouwer aan haar productiecapaciteit in China te willen verdubbelen dankzij de opstart van een nieuwe fabriek in Zuid-China en de bouw van vier nieuwe productiecentra.

In 2012 had de groep het grootste marktaandeel (15%) in China gevolgd door GM en Hyundai met resp. 14,5% en 7,5% van de markt. In de eerste zes maanden van dit jaar steeg de omzet er met 19,4% .

Op waarderingsvlak is het aandeel Volkswagen veel goedkoper dan zijn voornaamste concurrenten want het aandeel VW biedt een korting van 40% in vergelijking met andere vergelijkbare bedrijven.

De correctie van de afgelopen weken heeft de koers naar zijn 200-daags voortschrijdend gemiddelde gebracht: geniet van deze koersterugval om een positie in te nemen. Delaunay is koper van de aandelen Volkswagen.

Zo steeg de bedrijfswinst met 2% in vergelijking met hetzelfde kwartaal in 2012 : dit was10% hoger dan de verwachtingen van de analisten en vooral te danken aan een verbeterde prijs/productmix die de hogere vaste kosten en wisselkoersverliezen compenseerde. Per merk noteert men uitstekende prestaties bij sportwagenbouwer Porsche waar de bedrijfswinstmarge 19,2% bereikte (tegen 17,5% in Q1/13) en Volkswagen waar de bedrijfswinstmarge steeg van 2,4% in Q1 tot 3,5% in Q2/2013. Van de 5,75 miljard euro bedrijfswinst werd er 3,44 miljard euro in het tweede kwartaal gerealiseerd ofwel 60% van de totale bedrijfswinst in de eerste jaarhelft : een goed voorteken voor de komende kwartaalcijfers. Sinds 1984 is VW reeds ingeplant in China en Europa's grootste autobouwer is vast van plan om tegen 2018 de onbetwiste leider op de grote Chinese automarkt te worden. Eind september gaf de Duitse autobouwer aan haar productiecapaciteit in China te willen verdubbelen dankzij de opstart van een nieuwe fabriek in Zuid-China en de bouw van vier nieuwe productiecentra. In 2012 had de groep het grootste marktaandeel (15%) in China gevolgd door GM en Hyundai met resp. 14,5% en 7,5% van de markt. In de eerste zes maanden van dit jaar steeg de omzet er met 19,4% . Op waarderingsvlak is het aandeel Volkswagen veel goedkoper dan zijn voornaamste concurrenten want het aandeel VW biedt een korting van 40% in vergelijking met andere vergelijkbare bedrijven. De correctie van de afgelopen weken heeft de koers naar zijn 200-daags voortschrijdend gemiddelde gebracht: geniet van deze koersterugval om een positie in te nemen. Delaunay is koper van de aandelen Volkswagen.