Ondanks de vertraging van de Chinese groei moeten de lage schulden van de Chinese gezinnen, de stijging van de gemiddelde lonen (in de afgelopen jaren namen de lonen er met gemiddeld 20% per jaar toe) en het lage aantal wagens per inwoner voor een verdubbeling van de verkoop van nieuwe wagens tussen 2012 en 2019 zorgen (op basis van de prognoses van het auditkantoor PWC).

Hierdoor zal volgens Arnaud Delaunay van Leleux de Chinese markt "even groot worden als de Europese en Amerikaanse automarkt samen".

De omzet steeg er met 9,3% in juni, 10,5% in juli en 11% in augustus 2013. In China zijn er 70 wagens per 1000 inwoners tegen 600 in Europa en 800 in de VSA.

Dit enorm potentieel zal uiteindelijk in het voordeel zijn van alle autobouwers die op de Chinese markt actief zijn. Vermits VW er nu reeds bijna 20% van haar omzet haalt, zal de Duitse autobouwer van deze gunstige trend kunnen blijven profiteren. Delaunay is koper van de aandelen Volkswagen.