Het Brabo I project omvat de tramlijnverleningen van Deurne naar Wijnegem en van Mortsel naar Boechout, inclusief de vernieuwing van de wegen, van gevel tot gevel, waar deze bus/trambanen komen. Het contract omvat ook de aanleg en het onderhoud van een stelplaats voor trams in Wijnegem.

Het gaat om een PPS contract met een DBFM structuur (Design Build Finance Maintain) met een minimale looptijd van 25 jaar en met een totale bouwsom van € 124 miljoen, waarvan ongeveer de helft voor Heijmans Infra.

De Vlaamse overheid besloot in 2007 als onderdeel van het Masterplan Antwerpen tot de aanbesteding en uitvoering van de projecten Brabo I en II.

Doelstelling is de mobiliteit in en rond Antwerpen te verbeteren. Kern van het plan is de verlenging van de bestaande tramlijnen tussen het centrum en de randgemeenten, met oog voor verbetering van de mobiliteit en de verkeersveiligheid op deze trajecten. De werkzaamheden kunnen van start gaan na de zomer.

Het Brabo I project geldt als een van de belangrijke PPS-projecten in Vlaanderen. Twee jaar geleden heeft Heijmans met het oog op bijzondere PPS-aanbestedingen een speciale businessunit Heijmans @Ventures opgericht. Heijmans @Ventures ondersteunt de Heijmans bedrijven actief op de PPS-markt met expertise en het aantrekken van kapitaal.

Het Brabo I project omvat de tramlijnverleningen van Deurne naar Wijnegem en van Mortsel naar Boechout, inclusief de vernieuwing van de wegen, van gevel tot gevel, waar deze bus/trambanen komen. Het contract omvat ook de aanleg en het onderhoud van een stelplaats voor trams in Wijnegem. Het gaat om een PPS contract met een DBFM structuur (Design Build Finance Maintain) met een minimale looptijd van 25 jaar en met een totale bouwsom van € 124 miljoen, waarvan ongeveer de helft voor Heijmans Infra.De Vlaamse overheid besloot in 2007 als onderdeel van het Masterplan Antwerpen tot de aanbesteding en uitvoering van de projecten Brabo I en II. Doelstelling is de mobiliteit in en rond Antwerpen te verbeteren. Kern van het plan is de verlenging van de bestaande tramlijnen tussen het centrum en de randgemeenten, met oog voor verbetering van de mobiliteit en de verkeersveiligheid op deze trajecten. De werkzaamheden kunnen van start gaan na de zomer.Het Brabo I project geldt als een van de belangrijke PPS-projecten in Vlaanderen. Twee jaar geleden heeft Heijmans met het oog op bijzondere PPS-aanbestedingen een speciale businessunit Heijmans @Ventures opgericht. Heijmans @Ventures ondersteunt de Heijmans bedrijven actief op de PPS-markt met expertise en het aantrekken van kapitaal.