De autoverkopen profiteerden anderzijds van de schrootpremie die in verschillende Europese landen werd toegestaan.

Netto was er over het tweede kwartaal een verlies van €168 mln, tegenover een nettowinst van €604 mln tijdens dezelfde periode twaalf maanden voordien. In het eerste kwartaal bedroeg het verlies nog €578 mln.

In een toelichting op de cijfers zei Fiat - dat een controlerend belang in het Amerikaans Chrysler nam, zei dat de schrootpremie een belangrijke bijdrage leverde aan het kleiner worden van het verlies.

De autoverkopen profiteerden anderzijds van de schrootpremie die in verschillende Europese landen werd toegestaan. Netto was er over het tweede kwartaal een verlies van €168 mln, tegenover een nettowinst van €604 mln tijdens dezelfde periode twaalf maanden voordien. In het eerste kwartaal bedroeg het verlies nog €578 mln. In een toelichting op de cijfers zei Fiat - dat een controlerend belang in het Amerikaans Chrysler nam, zei dat de schrootpremie een belangrijke bijdrage leverde aan het kleiner worden van het verlies.