Op een vergelijkbare basis met 2010 bedraagt de omzetgroei ongeveer 7%. Deze cijfers zijn exclusief de retailomzet van Intimacy.

De omzetgroei is vooral te danken aan volumestijging. De groei is vrij algemeen, maar duidelijk niet in Noord-Europa en Griekenland. Verder is er een positief prijs- en wisselkoerseffect van samen ongeveer 2%.

Inclusief de retailomzet van Intimacy stijgt de omzet met 17% (van m€ 83,4 naar m€ 97,9). In de eerste jaarhelft van 2010 was Intimacy slechts voor 2 maanden verwerkt.

De retailomzet van Intimacy voor de eerste jaarhelft van 2011 bedraagt m$ 20,6. Dit is een stijging met 20% versus dezelfde periode vorig jaar, vooral dankzij openingen van nieuwe winkels. Intimacy had een moeilijk voorjaar. Het algemeen economisch klimaat in de USA is moeilijk.

Verder wordt de groei bij Oreia in Duitsland verdergezet. Op een 'store-to-store' basis (5 winkels) groeit Oreia in Duitsland met 12,5%.

De bruto marge (exclusief Intimacy) ligt hoger in de eerste jaarhelft van 2011 versus de eerste jaarhelft 2010. Dit is vooral te danken aan efficiëntieverbeteringen (o.a. lagere stikkost en afwaarderingen) als aan het positieve prijs- en wisselkoerseffect.

De vaste kosten blijven relatief stabiel, wat ook geldt voor alle kostenfactoren die de groei bevorderen (marketing, verkoopsprogramma's, prospectie nieuwe zones).

Met een omzetgroei van 9% is er een stijging van de ebitda (exclusief Intimacy) met 19%. Als we echter 7% omzetgroei nemen (zie boven) stijgt de ebitda voor de eerste jaarhelft met 14%.

Op een vergelijkbare basis met 2010 bedraagt de omzetgroei ongeveer 7%. Deze cijfers zijn exclusief de retailomzet van Intimacy. De omzetgroei is vooral te danken aan volumestijging. De groei is vrij algemeen, maar duidelijk niet in Noord-Europa en Griekenland. Verder is er een positief prijs- en wisselkoerseffect van samen ongeveer 2%. Inclusief de retailomzet van Intimacy stijgt de omzet met 17% (van m€ 83,4 naar m€ 97,9). In de eerste jaarhelft van 2010 was Intimacy slechts voor 2 maanden verwerkt. De retailomzet van Intimacy voor de eerste jaarhelft van 2011 bedraagt m$ 20,6. Dit is een stijging met 20% versus dezelfde periode vorig jaar, vooral dankzij openingen van nieuwe winkels. Intimacy had een moeilijk voorjaar. Het algemeen economisch klimaat in de USA is moeilijk. Verder wordt de groei bij Oreia in Duitsland verdergezet. Op een 'store-to-store' basis (5 winkels) groeit Oreia in Duitsland met 12,5%. De bruto marge (exclusief Intimacy) ligt hoger in de eerste jaarhelft van 2011 versus de eerste jaarhelft 2010. Dit is vooral te danken aan efficiëntieverbeteringen (o.a. lagere stikkost en afwaarderingen) als aan het positieve prijs- en wisselkoerseffect. De vaste kosten blijven relatief stabiel, wat ook geldt voor alle kostenfactoren die de groei bevorderen (marketing, verkoopsprogramma's, prospectie nieuwe zones). Met een omzetgroei van 9% is er een stijging van de ebitda (exclusief Intimacy) met 19%. Als we echter 7% omzetgroei nemen (zie boven) stijgt de ebitda voor de eerste jaarhelft met 14%.