Een precieze voorspelling is niet mogelijk omwille van de hoge volatiliteit van de retailomzet (het belang van de Kerstperiode in UK en USA) en van de wisselkoersen.

Deze evolutie bestaat uit de volgende componenten:

• Een lichte daling van de wholesale-omzet op jaarbasis met zelfs een lichte stijging in het najaar 2012 versus dezelfde periode vorig jaar. De nabestellingen in november/december zullen bepalen waar de wholesale-omzet precies zal eindigen. De indicaties voor het voorjaar 2013 geven in wholesale een stabiele omzet aan.

• De retailomzet bij Intimacy zal in 2012 lager liggen dan vorig jaar. Intimacy heeft 6 winkels in het Noordoosten van de USA die omzethinder hebben ondervonden van de storm Sandy. Van de Velde implementeert momenteel een aantal maatregelen die naar 'store-to-store' omzetgroei moeten leiden in 2013.

• Rigby & Peller UK groeit op 'store-to-store' basis en ook door de opening van nieuwe winkels. Rigby & Peller Europa groeit dankzij de opening van nieuwe winkels.

Van de Velde verwacht dat de geconsolideerde ebitda daalt in lijn met de daling op halfjaar. Zowel in 2012 als in 2013 investeert Van de Velde extra middelen in marketing en retail.

'Andrés Sardá' lijdt onder de economische crisis in Zuid-Europa aangezien Spanje de thuismarkt is van 'Andrés Sardá'. Van de Velde blijft sterk geloven in de lange termijn ambitie van dit merk en er worden extra marketing middelen geïnvesteerd in 2013.

Het dieptepunt van 2010 ligt duidelijk achter de rug en de omzetten liggen sindsdien boven dit dieptepunt. Echter, de evolutie van de omzet en de ebitda-bijdrage in 2012 en 2013 blijven beneden de verwachtingen.

Er zal tijdens de afsluiting van het boekjaar nagegaan worden wat de impact hiervan is op de boekwaarde van de gerelateerde activa (merk en goodwill).

Een precieze voorspelling is niet mogelijk omwille van de hoge volatiliteit van de retailomzet (het belang van de Kerstperiode in UK en USA) en van de wisselkoersen. Deze evolutie bestaat uit de volgende componenten: • Een lichte daling van de wholesale-omzet op jaarbasis met zelfs een lichte stijging in het najaar 2012 versus dezelfde periode vorig jaar. De nabestellingen in november/december zullen bepalen waar de wholesale-omzet precies zal eindigen. De indicaties voor het voorjaar 2013 geven in wholesale een stabiele omzet aan. • De retailomzet bij Intimacy zal in 2012 lager liggen dan vorig jaar. Intimacy heeft 6 winkels in het Noordoosten van de USA die omzethinder hebben ondervonden van de storm Sandy. Van de Velde implementeert momenteel een aantal maatregelen die naar 'store-to-store' omzetgroei moeten leiden in 2013. • Rigby & Peller UK groeit op 'store-to-store' basis en ook door de opening van nieuwe winkels. Rigby & Peller Europa groeit dankzij de opening van nieuwe winkels. Van de Velde verwacht dat de geconsolideerde ebitda daalt in lijn met de daling op halfjaar. Zowel in 2012 als in 2013 investeert Van de Velde extra middelen in marketing en retail. 'Andrés Sardá' lijdt onder de economische crisis in Zuid-Europa aangezien Spanje de thuismarkt is van 'Andrés Sardá'. Van de Velde blijft sterk geloven in de lange termijn ambitie van dit merk en er worden extra marketing middelen geïnvesteerd in 2013. Het dieptepunt van 2010 ligt duidelijk achter de rug en de omzetten liggen sindsdien boven dit dieptepunt. Echter, de evolutie van de omzet en de ebitda-bijdrage in 2012 en 2013 blijven beneden de verwachtingen. Er zal tijdens de afsluiting van het boekjaar nagegaan worden wat de impact hiervan is op de boekwaarde van de gerelateerde activa (merk en goodwill).