De totale volumegroei was hoger op 3% (eerste kwartaal 2,2%) en de prijsstijging was lager op 2,0% (1e kwartaal 2,6%). De omzetgroei in Europa was min 0,8%, Nood/Zuid Amerika plus 5,2% en Azië en andere gebieden 9,2%.

De groei was hiermee iets lager dan in het eerste kwartaal. Per categorie was de omzetgroei qua volume voor Personal Care 6%, Home Care 7,5%,

IJs/dranken -0.7% en voeding -0,6%. De cijfers kwamen grotendeels overeen met de verwachtingen van de analisten van de bank.

Voor het halfjaar nam de omzet met 0,4% toe naar Eur 25,5 mrd waarin een negatief valuta effect van 3,2% en negatief effect van verkochte onderdelen van 1,1%.

De operationele marge verbeterde met 40 basispunten naar 14% mede door de met 120 basispunten verbeterde brutomarge. De nettowinst per aandeel steeg 4% naar Eur 0,76 (in constante valuta's +7%). Inclusief de boekwinst op de verkoop van Skippy van Eur 371mln was de winst per aandeel plus 14% op Eur 0,83.

De totale volumegroei was hoger op 3% (eerste kwartaal 2,2%) en de prijsstijging was lager op 2,0% (1e kwartaal 2,6%). De omzetgroei in Europa was min 0,8%, Nood/Zuid Amerika plus 5,2% en Azië en andere gebieden 9,2%. De groei was hiermee iets lager dan in het eerste kwartaal. Per categorie was de omzetgroei qua volume voor Personal Care 6%, Home Care 7,5%, IJs/dranken -0.7% en voeding -0,6%. De cijfers kwamen grotendeels overeen met de verwachtingen van de analisten van de bank. Voor het halfjaar nam de omzet met 0,4% toe naar Eur 25,5 mrd waarin een negatief valuta effect van 3,2% en negatief effect van verkochte onderdelen van 1,1%. De operationele marge verbeterde met 40 basispunten naar 14% mede door de met 120 basispunten verbeterde brutomarge. De nettowinst per aandeel steeg 4% naar Eur 0,76 (in constante valuta's +7%). Inclusief de boekwinst op de verkoop van Skippy van Eur 371mln was de winst per aandeel plus 14% op Eur 0,83.