Paul Polman, de topman van Unilever, zorgde voor verbaasde gezichten de afgelopen week. De reden voor deze carnavaleske stunt was de nieuwe reclamecampagne voor het deodorantmerk AXE.

Dit merk gericht op mannen heeft een competitie in het leven geroepen waarvan de winnaar een ruimtereis kan winnen.

Hoog

Het ruimtepak had dus niets te maken met het in hogere sferen verkeren van de directie van Unilever door de uitstekende resultaten.

Ook had het niets te maken met het in hogere sferen verkerende aandeel. Immers op de beurs werd een koers van meer dan € 30 betaald. Zo hoog heeft de koers nog nooit gestaan.

Ook hoog staat de koers-winstverhouding met 17. Zo hoog heeft dit verhoudingsgetal vroeger wel eens gestaan maar niet al te lang.

Het is volgens Steentjes dan ook niet vreemd dat veel analisten zo langzamerhand zich afvragen of het aandeel nu niet eens op de underperformlijst moet komen te staan of zelfs een verkoop moet zijn.

Slechts 2 van de 41 analisten die het aandeel volgen vinden dat. Daar staat tegenover dat 10 analisten het nog altijd een koopwaardig aandeel vinden. In hun argumenten kan Steentjes zich wel vinden. Unilever wordt altijd gezien als een redelijk saai

bedrijf.

Maar uit de actie van Polman kunnen we zeker afleiden dat het bruist van dynamiek. Het richt zich op de stoere man die wellicht trots in de kroeg vertelt dat hij AXE deodorant gebruikt. Dat hadden we 10 jaar geleden toch niet verwacht. Maar Unilever breekt meer markten open.

Ze krijgen de gemiddelde Amerikaan aan het eten van ijsjes op een stokje. De Magnums. Amerikanen aten tot voor kort alleen maar ijs uit grote bekers uit de koelkast. Of in de vorm van een enorme sorbet. Maar aan iets "kleins" op een stokje was men niet te krijgen.

Unilever lukte dit met een slimme marketingcampagne wel. Precies dit soort zaken ondersteunt de beurskoers van het aandeel.

Paul Polman, de topman van Unilever, zorgde voor verbaasde gezichten de afgelopen week. De reden voor deze carnavaleske stunt was de nieuwe reclamecampagne voor het deodorantmerk AXE. Dit merk gericht op mannen heeft een competitie in het leven geroepen waarvan de winnaar een ruimtereis kan winnen.Hoog Het ruimtepak had dus niets te maken met het in hogere sferen verkeren van de directie van Unilever door de uitstekende resultaten. Ook had het niets te maken met het in hogere sferen verkerende aandeel. Immers op de beurs werd een koers van meer dan € 30 betaald. Zo hoog heeft de koers nog nooit gestaan. Ook hoog staat de koers-winstverhouding met 17. Zo hoog heeft dit verhoudingsgetal vroeger wel eens gestaan maar niet al te lang. Het is volgens Steentjes dan ook niet vreemd dat veel analisten zo langzamerhand zich afvragen of het aandeel nu niet eens op de underperformlijst moet komen te staan of zelfs een verkoop moet zijn. Slechts 2 van de 41 analisten die het aandeel volgen vinden dat. Daar staat tegenover dat 10 analisten het nog altijd een koopwaardig aandeel vinden. In hun argumenten kan Steentjes zich wel vinden. Unilever wordt altijd gezien als een redelijk saai bedrijf. Maar uit de actie van Polman kunnen we zeker afleiden dat het bruist van dynamiek. Het richt zich op de stoere man die wellicht trots in de kroeg vertelt dat hij AXE deodorant gebruikt. Dat hadden we 10 jaar geleden toch niet verwacht. Maar Unilever breekt meer markten open. Ze krijgen de gemiddelde Amerikaan aan het eten van ijsjes op een stokje. De Magnums. Amerikanen aten tot voor kort alleen maar ijs uit grote bekers uit de koelkast. Of in de vorm van een enorme sorbet. Maar aan iets "kleins" op een stokje was men niet te krijgen. Unilever lukte dit met een slimme marketingcampagne wel. Precies dit soort zaken ondersteunt de beurskoers van het aandeel.