In persoonlijke verzorging was de stijging 7,2% in volumes, bij voedsel een daling van 0,1%, dranken een plus van 6,7% en huishoudelijke verzorging een plus van 7%.

Regionaal was de omzetgroei in Europa 3,3% met een lichte volumegroei van 0,7%; in de Amerika's bedroeg de omzetgroei 4,2% met het volume plus 6,9% en in Azië was de omzet plus 5% met het volume plus 5,9%.

De omzet voor het hele jaar nam met 10,5% toe naar Eur 51,3 mrd. Bij de ontwikkelende markten was de groei onderliggend 11,4%, nu 55% van de totale omzet.

Voor het hele jaar verbeterden de marges met 30 basispunten naar 13,8% en de onderliggende omzetgroei was 6,9% (exclusief valuta's en overnames).

De nettowinst steeg naar Eur 4,9 mrd, plus 7%. De winst per aandeel was Eur 1,57, plus 11%. De vrije kasstroom was Eur 4,3mrd (Eur 3.0 mrd).

Het bedrijf heeft nu 14 merken met een omzet van meer dan Eur 1 mrd, waar nu ook Magnum en Sunsilk bij horen. Voor het komende jaar blijft het bedrijf gericht op het behalen van een meer dan gemiddelde groei. In het resultaat 2012 zitten herstructureringskosten van 110 basispunten.

De nettoschuld was Eur 7,4 mrd (was Eur 8,8mrd) lager dan eenmaal de jaarlijkse winst plus afschrijvingen. De rating van Theodoor Gilissen Bankiers is kopen op basis van de fundamentele langetermijn ontwikkeling.

Verdere versterking van de merkenportefeuille door overnames is in de komende paar jaar op basis ook van de sterke financiële positie waarschijnlijk.

In persoonlijke verzorging was de stijging 7,2% in volumes, bij voedsel een daling van 0,1%, dranken een plus van 6,7% en huishoudelijke verzorging een plus van 7%. Regionaal was de omzetgroei in Europa 3,3% met een lichte volumegroei van 0,7%; in de Amerika's bedroeg de omzetgroei 4,2% met het volume plus 6,9% en in Azië was de omzet plus 5% met het volume plus 5,9%. De omzet voor het hele jaar nam met 10,5% toe naar Eur 51,3 mrd. Bij de ontwikkelende markten was de groei onderliggend 11,4%, nu 55% van de totale omzet. Voor het hele jaar verbeterden de marges met 30 basispunten naar 13,8% en de onderliggende omzetgroei was 6,9% (exclusief valuta's en overnames). De nettowinst steeg naar Eur 4,9 mrd, plus 7%. De winst per aandeel was Eur 1,57, plus 11%. De vrije kasstroom was Eur 4,3mrd (Eur 3.0 mrd). Het bedrijf heeft nu 14 merken met een omzet van meer dan Eur 1 mrd, waar nu ook Magnum en Sunsilk bij horen. Voor het komende jaar blijft het bedrijf gericht op het behalen van een meer dan gemiddelde groei. In het resultaat 2012 zitten herstructureringskosten van 110 basispunten. De nettoschuld was Eur 7,4 mrd (was Eur 8,8mrd) lager dan eenmaal de jaarlijkse winst plus afschrijvingen. De rating van Theodoor Gilissen Bankiers is kopen op basis van de fundamentele langetermijn ontwikkeling. Verdere versterking van de merkenportefeuille door overnames is in de komende paar jaar op basis ook van de sterke financiële positie waarschijnlijk.