Door negatieve valutaeffecten van 3,5% ontwikkelde de omzet zich vlak. De onderliggende groei bedroeg 4,9%, iets lager dan de 5,6% waarmee de markt rekening hield.

Unilever deed het dankzij de focus op Latijns-Amerika en Azië echter beter dan de concurrentie. De verkopen in opkomende landen, goed voor 57% van de omzet, stegen met 10,4%. In ontwikkelde markten groeide de omzet traag. Het was- en levensmiddelenconcern leed onder het slechte weer (ijsverkopen) en bezuinigingen.

De organische verkopen van Unilever stegen minder hard dan verwacht, maar opkomende markten bleven goed presteren. In Europa temperde het slechte weer de ijsverkopen en speelden overheidsbezuinigingen het bedrijf parten. ABN Amro blijft neutraal.

Door negatieve valutaeffecten van 3,5% ontwikkelde de omzet zich vlak. De onderliggende groei bedroeg 4,9%, iets lager dan de 5,6% waarmee de markt rekening hield. Unilever deed het dankzij de focus op Latijns-Amerika en Azië echter beter dan de concurrentie. De verkopen in opkomende landen, goed voor 57% van de omzet, stegen met 10,4%. In ontwikkelde markten groeide de omzet traag. Het was- en levensmiddelenconcern leed onder het slechte weer (ijsverkopen) en bezuinigingen. De organische verkopen van Unilever stegen minder hard dan verwacht, maar opkomende markten bleven goed presteren. In Europa temperde het slechte weer de ijsverkopen en speelden overheidsbezuinigingen het bedrijf parten. ABN Amro blijft neutraal.