• Omzet omhoog met 11,1% naar € 44,3 miljard, waarvan 7,3% door valutaeffecten.

• Onderliggende volumegroei 5,8%. Groei van de onderliggende verkopen 4,1% en onderliggende prijsgroei (1,6)%. Prijsniveau was stabiel gedurende de eerste negen maanden en positief in het vierde kwartaal.

• Onderliggende brutowinstmarge 0,2 procentpunt omhoog, waarbij verhoogde investeringen in reclame en promoties stegen met 0,3 procentpunt, gefinancierd door hogere brutomarges en lagere indirecte kosten. Marge verstevigd door besparingen van € 1,4 miljard.

• Gezonde vrije kasstroom van € 3,4 miljard weerspiegelt aanhoudende verbetering van werkkapitaal.

• Volledig verwaterde winst per aandeel steeg met 25% naar € 1,46.

En de hoofdpunten voor het vierde kwartaal:

• Onderliggende volumegroei 5,1%. Groei van de onderliggende verkopen 5,1% met een stabiele onderliggende prijsgroei; prijsniveau gedurende het kwartaal positief.

• Onderliggende brutowinstmarge 0,2 procentpunt omlaag. Lagere brutomarge, vooral door gestegen grondstofkosten. Verminderde uitgaven voor reclame en promoties, hogere indirecte kosten door fasering in de kwartalen.

• Omzet omhoog met 11,1% naar € 44,3 miljard, waarvan 7,3% door valutaeffecten. • Onderliggende volumegroei 5,8%. Groei van de onderliggende verkopen 4,1% en onderliggende prijsgroei (1,6)%. Prijsniveau was stabiel gedurende de eerste negen maanden en positief in het vierde kwartaal. • Onderliggende brutowinstmarge 0,2 procentpunt omhoog, waarbij verhoogde investeringen in reclame en promoties stegen met 0,3 procentpunt, gefinancierd door hogere brutomarges en lagere indirecte kosten. Marge verstevigd door besparingen van € 1,4 miljard. • Gezonde vrije kasstroom van € 3,4 miljard weerspiegelt aanhoudende verbetering van werkkapitaal. • Volledig verwaterde winst per aandeel steeg met 25% naar € 1,46. En de hoofdpunten voor het vierde kwartaal: • Onderliggende volumegroei 5,1%. Groei van de onderliggende verkopen 5,1% met een stabiele onderliggende prijsgroei; prijsniveau gedurende het kwartaal positief. • Onderliggende brutowinstmarge 0,2 procentpunt omlaag. Lagere brutomarge, vooral door gestegen grondstofkosten. Verminderde uitgaven voor reclame en promoties, hogere indirecte kosten door fasering in de kwartalen.